سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مراحل کلیدی نقاشی چوب و نئوپان/بدانیم و بیا ندیشیم

یکی از کارهایی که صاحبان مشاغل برای نمایش محصولات خود انجام می دهند شرکت در نمایشگاه هاست. برای شرکت در این نمایشگاه ها، هر برند دارای غرفه مجزایی است و سعی می کند این غرفه را به بهترین شکل ممکن طراحی کند. استند خوب، استندی است که با محصول مورد نظر هماهنگ باشد و سازندگان آن آگاهی لازم را از روش های مختلف رنگ آمیزی چوب در استندها داشته باشند. در بخش نجاری توجه به ساخت سازه کافی نیست، بلکه ظاهر آن نیز بسیار مهم است. در این قسمت از مقاله قصد داریم شما را با روش های مختلف رنگ آمیزی چوب در کابین آشنا کنیم پس با ما همراه باشید  .

 

گونه های چوبی مناسب برای جایگاه

برای نجاری و آشنایی با روش های مختلف رنگ آمیزی چوب در کابین، ابتدا باید با گونه های چوب آشنا شوید، گونه های چوبی مناسب برای کابین عبارتند از:

 

MDF: این یک نوع تخته فیبر خشک است. این محصول پس از تولید روکش می شود و رایج ترین پوشش آن ملامین است.

چوب ترم (چوب طبیعی): نوع دیگری از چوب است که نسبت به چوب های دیگر مقاومت بیشتری دارد و در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نشده است، اما این نوع چوب با حرارت تهیه می شود و در برابر کپک، حشرات و موریانه ها مقاوم است.

تخته خرده چوب: کابین های چوبی از تخته خرده چوب ساخته شده اند. این نوع چوب از ضایعات و ضایعات چوبی ساخته می شود که با چسب یا رزین ترکیب می شود، سپس طی چندین مرحله حرارت دهی به خمیر تبدیل می شود و سپس فشرده می شود و به صفحات چوبی تبدیل می شود. تخته خرده چوب سبک و ارزانتر از دو نوع دیگر است. این چوب ها ظاهر خوبی ندارند اما رنگ آمیزی آنها این عیب را می پوشاند.

بد نیست بدانید که شناخت چوب های مناسب برای ساخت استند می تواند به شما در انتخاب یکی از انواع روش های رنگ آمیزی چوب در استند کمک کند.

 

 

مواد مورد استفاده در نقاشی روی چوب را بشناسید

اول از همه باید به نوع و بافت چوب توجه کنید تا بدانید از چه رنگ و موادی برای رنگ آمیزی این چوب ها استفاده کنید. قبل از اینکه انواع روش های رنگ آمیزی چوب کابین را بشناسید باید زیرپوش مناسب برای رنگ آمیزی چوب را بشناسید زیرا نداشتن زیره باعث پوسته شدن و ترک خوردن چوب می شود و یا بعد از رنگ آمیزی جلوه ای زشت در چوب ایجاد می کند. پس بیایید با برخی از مواد مورد نیاز برای نقاشی روی چوب آشنا شویم:

 

شاپان یکی از این سازهاست که از ماده ای غلیظ برای تغییر رنگ چوب و در طیف رنگی مشکی و قهوه ای ساخته می شود و حلال آن بنزین است.

رنگ روغنی: این نوع رنگ برای رنگ آمیزی سطح و میز کار مناسب نیست، اما می توان به جای آن از پولیش ها استفاده کرد.

سیلر و کش: نوعی بتونه مایع است که منافذ چوب را می بندد تا پس از استفاده ترک نخورد. این بتونه ماده ای بی رنگ است که پس از استفاده قابل مشاهده نیست.

روغن نباتی: یکی از رنگ های مخصوص چوب است که رنگ آمیزی و خشک شدن آن را تسریع می کند. ترکیبات آن موم زنبور عسل، عوامل خشک کننده طبیعی، روغن های گیاهی آفتابگردان، کرچک و بذر کتان و رزین های طبیعی است.

لاک زدن: یکی از روش های تکمیل سازه های چوبی استفاده از لاک می باشد که قابلیت جذب آسان در بافت چوب را دارد و بهترین حلال آن کاتالیزور می باشد.

رنگ های تزئینی: قبل از استفاده از این رنگ باید سطح چوب را کاملا سمباده زد و سپس رنگ را اجرا کرد. این رنگ ها طیف بسیار وسیعی دارند و می توانید هر رنگی را که می خواهید انتخاب کنید.

موم چوب: نور با گذشت زمان باعث کمرنگ شدن رنگ و بالا آمدن آب سطح چوب می شود. واکس چوب از این مشکلات جلوگیری می کند و طول عمر چوب را افزایش می دهد.

تینر: همانطور که گفته شد برخی از موادی که در رنگ آمیزی چوب استفاده می شود ضخیم است و برای نازک شدن آنها نیاز به تینر است. تینر فوری برای رقیق کردن رنگ فوری استفاده می شود.

در انواع روش های رنگ آمیزی چوب در غرفه به چه وسایلی نیاز است؟

برای انجام هر کاری باید ابزار داشته باشید. نقاشی روی چوب نیز از این قانون پیروی می کند، ابزار مورد نیاز برای روش های مختلف نقاشی روی چوب در کابین به شرح زیر است:

 

سنباده: کاغذ سنباده از ترکیب یک تکه کاغذ یا پارچه مخصوص و دانه های ساینده که با چسب مخصوص به هم چسبانده شده اند ایجاد می شود. روی این سنباده ها اعدادی نوشته شده که نشان دهنده سختی آنهاست. نوع دیگری از سنباده وجود دارد که با برق کار می کند. این سمباده ها زمان کار را پیش می برند و سرعت کار را افزایش می دهند.