سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 وسیله کاربردی جهت برقکاری غرفه نمایشگاه/ برق نمایشگاه و ابزار

 یکی از مهمترین قسمت های ساخت کابین سیم کشی است. علاوه بر تجهیزات و مواد اولیه مانند کلید، پریز و کابل، برای سیم کشی برق غرفه نمایشگاهی نیز به ابزار خاصی نیاز خواهید داشت. ابزارهای ویژه به شما کمک می کند تا فرآیند سیم کشی برق غرفه نمایشگاهی را به بهترین نحو ممکن انجام دهید. البته ابزارهای برقی انواع مختلفی دارند و هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد و خاصی هستند.

 

لازم به ذکر است که هنگام کار با ابزار برقی باید به نکات خاصی توجه کرد. در این قسمت قصد داریم مشخصات چند ابزار برقی کابین را که باید بدانید را بیان کنیم پس با ما همراه باشید.

 

ابزار مورد نیاز برای سیم کشی کابین

چندین ابزار برقی کابین وجود دارد که باید بدانید مانند متر، انبردست، سیم برش، مولتی متر، پیچ گوشتی و غیره. لازم به ذکر است که استفاده از ابزار مخصوص و پرکاربرد باعث سهولت در سیم کشی کابین می شود.

 

1.متر

یکی از ابزارهای مهم برای برق انداختن پایه، متر است. حال سوال این است: کنتور در تامین برق چه وظیفه ای دارد؟ به منظور تعیین بهترین محل عبور و نصب کابل ها و قطعات الکتریکی، باید از کنتور استفاده کنید.

 

برای تعیین میزان عبور و نصب قطعات الکتریکی بر اساس ابعاد و اندازه های به دست آمده می توانید از متر استفاده کنید. امروزه مدل های مختلفی از کنتور در بازار وجود دارد که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند.

 

2.انبر، سیم چین و انبر ساق باریک

انبردست، سیم چین دار و انبر ساق باریک از دیگر ابزارهای مهم برای سیم کشی کابین هستند. برای اینکه بتوانید غلاف را از کابل های برق جدا کنید باید از سیم بری و انبردست استفاده کنید.

 

علاوه بر این، باید از یک انبر سوزنی برای عبور کابل ها از سوراخ کوچک استفاده کنید. جالب است بدانید که برخی از انبرهای جدید مجهز به سیم چین هستند. بنابراین می توانید از انبردست چند منظوره برای سیم کشی غرفه نمایشگاه استفاده کنید.

 

 3.مولتی متر

مولتی متر نیز ابزاری برای تغذیه کابین در نظر گرفته می شود. این ابزار نقش مهمی در سیم کشی برق دارد. بدون مولتی متر، اندازه گیری ولتاژ قطعات الکتریکی نصب شده و مقاومت آنها غیرممکن است.

 

افراد حرفه ای می توانند مقاومت و ولتاژ سیستم های الکتریکی را با استفاده از مولتی مترهای دیجیتال جدید به بهترین شکل اندازه گیری کنند. علاوه بر این، مولتی مترهای جدید این قابلیت را دارند که بسیاری از قسمت های معیوب سیستم الکتریکی را آشکار کنند.

 

 

4.هم ترازی

شاید این موضوع برای شما کمی عجیب به نظر برسد اما جالب است بدانید که در سیم کشی برق غرفه نمایشگاهی نیز از ترازها استفاده شده است. بسیاری از کاربران با این سوال روبرو هستند: نقش سطح در سیم کشی کابین چیست؟

 

متخصصان از سطح برای سیم کشی اولیه و دقیق کابین و تعیین مسیر صاف کابل استفاده می کنند. به یاد داشته باشید که سطوح به صورت لوله ای و لیزری فروخته می شوند. ناگفته نماند که از سطوح برای نصب تابلوهای برق بزرگ نیز استفاده می شود.

 

5.پیچ گوشتی دو و چهار طرفه

پیچ گوشتی های دو طرفه و چهار طرفه از مهمترین ابزارهای دنیای مدرن امروزی محسوب می شوند و در تمامی محیط ها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از قطعات الکتریکی داخل کابین مانند جعبه، پریز، کلید مینیاتوری و ... دارای پیچ های بزرگ و کوچک دو و چهار طرفه هستند.

 

بنابراین وجود پیچ ??گوشتی در سیم کشی برق کابین ضروری است. خوشبختانه، به لطف پیشرفت های تکنولوژی و علم، متخصصان می توانند پیچ ??های بزرگتر را با استفاده از پیچ گوشتی در کمترین زمان ممکن باز و سفت کنند.

 

6.شمارنده فاز

از جمله ابزارهای برقی موجود در جایگاه که باید در مورد آنها بدانید، فاز متر است. همانطور که می دانید فازمتر یکی از محبوب ترین ابزارها در زمینه سیم کشی برق است. این ابزار ظاهری شبیه به پیچ گوشتی دو طرفه دارد با این تفاوت که یک لامپ کوچک در دسته آن تعبیه شده است.

 

فازمتر وظیفه شناسایی کابل های فاز و نول را بر عهده دارد. علاوه بر این، تکنسین ها همچنین از این ابزار برای بررسی جریان الکتریکی داخل قطعات الکتریکی استفاده می کنند. امروزه می توانید انواع فازمتر را در بازار مشاهده کنید.

 

7.اتصالات چسب و کابل برق

در سیم کشی برق کابین نیز از چسب و اتصالات کابل برق استفاده شده است. تکنسین ها برای اتصال از نوار الکتریکی استفاده می کنند