سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جوانسازی پوست با هایفوتراپی (مزایا و عوارض)

هایفوتراپی یک روش غیرتهاجمی برای جوانسازی پوست است که از امواج فراصوت با شدت بالا برای لیفت و سفت کردن پوست استفاده می‌کند. این روش می‌تواند به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست را بهبود بخشد.

کاربردهای هایفوتراپی لیفت ابرو و پلک، رفع خطوط اخم و پیشانی، کاهش چین و چروک‌های دور چشم، جوانسازی پوست صورت و گردن، لیفت و سفت کردن پوست غبغب، بهبود خطوط و چین و چروک‌های روی دست است.

ظاهری جوان با هایفوتراپی

همان طور که گفتیم در هایفوتراپی، امواج فراصوت با شدت بالا به لایه‌های عمقی پوست هدایت می‌شوند. این امواج باعث گرم شدن و تحریک کلاژن‌سازی در پوست می‌شوند. کلاژن پروتئینی است که به پوست استحکام و خاصیت ارتجاعی می‌دهد.

دختری که در حال انجام هایفوتراپی است

هایفوتراپی با تحریک تولید کلاژن، پوست را سفت تر و لیفت می‌کند. این امر به رفع افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند. همچنین می‌تواند به زاویه سازی خط فک و ایجاد ظاهری V شکل کمک کند. هایفوتراپی می‌تواند به شما کمک کند تا ظاهری جوان تر و شاداب تر داشته باشید و اعتماد به نفس خود را افزایش دهید.

هایفوتراپی بدون نیاز به جراحی یا برش است و درد یا ناراحتی قابل توجهی ندارد. بدون نیاز به زمان ریکاوری، می‌توانید بلافاصله بعد از درمان به فعالیت‌های روزمره خود بازگردید و نتایج تا 1 تا 2 سال باقی می‌مانند. همچنین برای انواع پوست، از جمله پوست‌های حساس، مناسب است.

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی برای پوست مزایای بسیاری دارد که که از جمله آن می توان به موارد زیر اشاره کرد .

هایفوتراپی با گرم کردن لایه‌های عمقی پوست، باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و با افزایش گردش خون در پوست، به بهبود رنگ و شادابی پوست و بهبود جای جوش و آکنه کمک می‌کند.

فواید هایفوتراپی روی پوست صورت

همچنین می‌تواند به طور قابل توجهی منافذ باز پوست را کاهش دهد و باعث کم شدن خطوط و چروک‌های صورت و گردن شود. هایفوتراپی، پوست را لیفت و سفت می‌کند. این امر به رفع افتادگی پوست، خطوط ریز و چین و چروک کمک می‌کند.

همچنین این کار می‌تواند به زاویه سازی خط فک و ایجاد ظاهری V شکل، و در قسمت چشم به لیفت پلک و رفع افتادگی پلک، رفع پف زیر چشم و بهبود ظاهر کمک کند.

همچنین در جوانسازی پوست دست هایفوتراپی می‌تواند به رفع چین و چروک‌ها و لکه‌های پیری روی دست‌ها کمک کند. هایفوتراپی به طور قابل توجهی اسکارهای ناشی از جراحی یا زخم را کاهش می دهد و به روشن شدن پوست و رفع تیرگی و لکه‌های پوستی کمک می کند.

همچنین می‌تواند به افزایش رطوبت پوست و حفظ آن کمک کند و باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست و سفت شدن آن شود. در پایان هایفوتراپی می‌تواند به رفع خطوط خنده، خطوط عمودی اطراف دهان، رفع خطوط اخم و خطوط افقی روی پیشانی کمک کند.

عوارض هایفوتراپی

هایفوتراپی یک روش امن و موثر برای جوانسازی پوست است، اما مانند هر روش درمانی، عوارض جانبی احتمالی نیز دارد.

عوارض جانبی رایج هایفوتراپی شامل قرمزی، تورم، درد یا سوزن سوزن شدن و کبودی است. قرمزی پوست بعد از درمان طبیعی است و معمولاً در عرض چند ساعت برطرف می‌شود. تورم خفیف بعد از درمان ممکن است رخ دهد و معمولاً در عرض چند روز برطرف می‌شود.

آیا هایفوتراپی عوارض طولانی مدت دارد؟

همچنین ممکن است بعد از درمان احساس درد یا سوزن سوزن شدن خفیفی داشته باشید که به طور موقت است و در موارد نادر، ممکن است کبودی جزئی ایجاد شود.

عوارض جانبی نادر هایفوتراپی شامل آسیب عصبی، سوختگی است. در موارد بسیار نادر، ممکن است آسیب عصبی یا سوختگی جزئی رخ دهد که می‌تواند منجر به بی‌حسی یا ضعف موقتی شود.

برای کاهش خطر عوارض جانبی هایفوتراپی می توانید به یک پزشک متخصص و باتجربه مراجعه کنید و باید قبل از درمان، تمام سوابق پزشکی خود را به پزشک خود اطلاع دهید.

از مصرف داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی (NSAIDs) مانند ایبوپروفن یا آسپرین به مدت 1 هفته قبل از درمان خودداری کنید. همچنین باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید نیز خودداری کنید.

از کرم ضد آفتاب با SPF 30 یا بالاتر استفاده کنید و در صورت بروز هر گونه عوارض جانبی، با پزشک خود تماس بگیرید. با انتخاب یک پزشک متخصص و باتجربه می‌توانید خطر عوارض جانبی را به طور قابل توجهی کاهش دهید.

سن مناسب برای هایفوتراپی

هایفوتراپی برای افراد بین 30 تا 75 سال که می‌خواهند علائم پیری پوست را به تاخیر بیندازند یا به طور کلی پوست خود را جوانسازی کنند، مناسب است.

هایفوتراپی روی گردن و جوانسازی پوست

بهترین سن برای انجام هایفوتراپی

30 تا 40 سالگی: در این سنین، هایفوتراپی می‌تواند برای پیشگیری از علائم پیری پوست مانند خطوط ریز و چین و چروک استفاده شود.
40 تا 50 سالگی: در این سنین، هایفوتراپی می‌تواند برای رفع خطوط و چروک‌های متوسط، افتادگی پوست و شل شدن پوست استفاده شود.
50 تا 75 سالگی: در این سنین، هایفوتراپی می‌تواند برای رفع خطوط و چروک‌های عمیق، افتادگی شدید پوست و شل شدن پوست استفاده شود.

نکاتی برای انتخاب بهترین سن برای هایفوتراپی:

  • سن: با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و شل می‌شود. هایفوتراپی می‌تواند به سفت شدن پوست و رفع افتادگی آن کمک کند.
  • وضعیت پوست: اگر خطوط ریز و چین و چروک دارید، هایفوتراپی می‌تواند به کاهش آنها کمک کند.
  • سبک زندگی: اگر در معرض نور خورشید قرار می‌گیرید یا سیگار می‌کشید، پوست شما ممکن است زودتر پیر شود. هایفوتراپی می‌تواند به جبران اثرات پیری زودرس کمک کند.
  • اهداف شما: اگر به دنبال نتایج سریع و قابل توجه هستید، هایفوتراپی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

همیشه قبل از انجام هر گونه درمان زیبایی، با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

چه افرادی برای هایفوتراپی مناسب نیستند؟

خانم‌های باردار یا شیرده، به دلیل عدم وجود تحقیقات کافی در مورد اثرات هایفوتراپی بر روی جنین یا نوزاد، انجام این روش برای خانم‌های باردار یا شیرده توصیه نمی‌شود. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های پوستی التهابی، که وجود التهاب در پوست می‌تواند خطر عوارض جانبی هایفوتراپی را افزایش دهد.

هایفوتراپی و افراد مناسب و نا مناسب برای انجام این کار

افراد دارای ایمپلنت‌های فلزی در صورت، امواج فراصوت می‌توانند با ایمپلنت‌های فلزی تداخل داشته باشند و باعث درد یا سوزش شوند. و همچنین افراد مبتلا به اختلالات عصبی عضلانی، این افراد ممکن است به دلیل عدم حس لامسه، درک کاملی از درد یا ناراحتی ناشی از هایفوتراپی نداشته باشند.

هایفوتراپی می‌تواند خطر ایجاد زخم‌های کلوئیدی را افزایش دهد افراد دارای سابقه زخم کلوئیدی نباید هایفوتراپی انجام دهند. وجود عفونت نیز می‌تواند خطر عوارض جانبی هایفوتراپی را افزایش دهد، پس افرادی که در ناحیه مورد نظر دارای عفونت هستند نباید این کار را انجام دهند.

افراد دارای بیماری‌های خاص مانند لوپوس یا اسکلروز سیستمی، این افراد ممکن است به دلیل سیستم ایمنی ضعیف، در معرض خطر بیشتری برای عوارض جانبی هایفوتراپی باشند.

در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه آیا هایفوتراپی برای شما مناسب است یا خیر، مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو است.

سخن پایانی

هایفوتراپی یک روش ایمن و موثر برای جوانسازی پوست است که می‌تواند به طور قابل توجهی ظاهر چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست را بهبود بخشد.

این روش بدون نیاز به جراحی یا برش انجام می‌شود و نتایج آن تا 1 تا 2 سال باقی می‌مانند. در نهایت، بهترین راه برای تعیین اینکه آیا هایفوتراپی برای شما مناسب است یا خیر، مشورت با یک پزشک متخصص پوست و مو است.
منبع: نکست کلینیک