سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کدام روش کاشت ابرو بهتر است؟ FUE یا FUT

کاشت ابرو یک روش جراحی برای ترمیم یا ایجاد ابروهای پرپشت تر است. این روش شامل برداشتن فولیکول های مو از قسمت دیگری از بدن (معمولاً پشت سر) و پیوند آنها به ابروها است.

ریزش موی ابرو می تواند به دلایل مختلفی از جمله ژنتیک، بیماری های خودایمنی، استرس و مصرف برخی داروها رخ دهد.
برخی افراد به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند.

همچنین زخم های ناشی از تصادف، سوختگی یا جراحی می تواند باعث از بین رفتن ابروها شود. در آخر برخی افراد از شکل ابروهای خود ناراضی هستند و به دنبال تغییر آن هستند.

مراحل کاشت ابرو

در مرحله ی اول جراح شما را معاینه می‌کند تا ببیند آیا کاشت ابرو برای شما مناسب است یا خیر. پس از آن جراح ناحیه‌ای را که فولیکول‌های مو از آن برداشته می‌شوند را بی‌حس می‌کند.

در این مرحله جراح فولیکول‌های مو را از پشت سر شما برمی‌دارد و به ابروهای شما پیوند می‌زند.
دوره نقاهت پس از کاشت ابرو معمولاً کوتاه است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در عرض چند روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

نتایج کاشت ابرو معمولاً دائمی است. ابروهای جدید شما چند ماه پس از عمل شروع به رشد می‌کنند و رشد آنها تا یک سال ادامه می‌یابد.

انواع کاشت ابرو

دو نوع اصلی کاشت ابرو وجود دارد، اما انتخاب روش مناسب کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان ریزش موی ابرو، کیفیت موهای پشت سر شما و ترجیحات شخصی شما. در ادامه به بررسی هر یک می پردازیم.

پیوند واحد فولیکولی (FUT)

پیوند واحد فولیکولی (FUT) یکی از روش‌های رایج کاشت ابرو است. در این روش، جراح یک نوار باریک از پوست را از پشت سر شما برمی‌دارد و سپس آن را به قطعات کوچک‌تر تقسیم می‌کند که هر کدام شامل یک یا دو تار مو است. این قطعات کوچک سپس به ابروهای شما پیوند زده می‌شوند.

این روش جای زخم کمتری در پشت سر باقی می‌گذارد، همچنین به طور کلی ارزان‌تر است و برای افراد با موهای ضخیم مناسب‌تر است.
این روش معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر است.

دوره نقاهت طولانی‌تر و دردناک تر است همچنین احتمال عفونت بیشتر است. نتایج FUT معمولاً دائمی است. ابروهای جدید شما چند ماه پس از عمل شروع به رشد می‌کنند و رشد آنها تا یک سال ادامه می‌یابد.

اگر به دنبال ترمیم یا ایجاد ابروهای پرپشت تر هستید، FUT ممکن است یک گزینه مناسب برای شما باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این روش، با یک جراح زیبایی مشورت کنید.

استخراج واحد فولیکولی (FUE)

استخراج واحد فولیکولی (FUE) یکی دیگر از روش‌های رایج کاشت ابرو است. در این روش، جراح فولیکول‌های مو را به صورت جداگانه از پشت سر شما برمی‌دارد و سپس آنها را به ابروهای شما پیوند می‌زند.

ازمزایای FUE می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • دوره نقاهت کوتاه‌تر دارد.
  • دردناک‌تر نیست.
  • احتمال عفونت کمتر است.
  • برای افراد با موهای نازک مناسب‌تر است.

این روش معایبی نیز دارد که شامل موارد زیر است:

  • جای زخم بیشتری در پشت سر باقی می‌گذارد.
  • به طور کلی گران‌تر است.
  • ممکن است زمان بیشتری طول بکشد.

اگر بخواهیم مراحل FUE را توضیح بدهیم باید بگوییم در ابتدا جراح شما را معاینه می‌کند تا ببیند آیا FUE برای شما مناسب است یا خیر. در ادامه جراح ناحیه‌ای را که فولیکول‌های مو از آن برداشته می‌شوند و ابروهای شما را بی‌حس می‌کند.

سپس جراح فولیکول‌های مو را به صورت جداگانه از پشت سر شما برمی‌دارد و در پایان جراح فولیکول‌ها را به ابروهای شما پیوند می‌زند. دوره نقاهت پس از FUE معمولاً کوتاه است. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که در عرض چند روز به فعالیت‌های عادی خود بازگردید.

FUE بهتر است یا FUT؟

انتخاب بین کاشت ابرو FUT و FUE به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله میزان ریزش موی ابرو، کیفیت موهای پشت سر شما، ترجیحات شخصی شما. اگر ریزش موی ابرو شما زیاد است، FUT ممکن است انتخاب بهتری باشد.

fue یا fut؟ کدام بهتر است

FUT می‌تواند تعداد بیشتری فولیکول مو را در یک جلسه پیوند دهد، که می‌تواند به ایجاد ابروهای پرپشت‌تر کمک کند، همچنین اگر موهای پشت سر شما ضخیم و قوی است، FUT ممکن است انتخاب بهتری باشد. FUT می‌تواند فولیکول‌های مو را با دقت بیشتری از پشت سر شما بردارد، که می‌تواند به افزایش شانس موفقیت پیوند کمک کند.

روش پیوند FUE برای بیمارانی که به پیوند جزئی نیاز دارند و می‌خواهند دوره نقاهت کوتاهی داشته باشند، مناسب‌تر است. این روش به برش و بخیه نیاز ندارد، در نتیجه جای زخم کمتری باقی می‌گذارد. به طور کلی، بیماران می‌توانند 1 تا 2 روز پس از عمل به فعالیت‌های عادی خود بازگردند.

زخم‌های FUE کوچکتر هستند و سریع‌تر از زخم‌های FUT التیام می‌یابند. به دلیل عدم وجود خط بخیه، ظاهر ابروها بعد از FUE طبیعی‌تر خواهد بود.

به طور کلی، FUE گران‌تر از FUT است. استخراج و پیوند تک تک فولیکول‌ها زمان بیشتری می‌برد و در هر جلسه FUE می‌توان تعداد فولیکول‌های کمتری را پیوند زد.

ماندگاری کدام روش کاشت ابرو بیشتر است؟

هر دو روش FUT و FUE می‌توانند نتایج دائمی داشته باشند. با این حال، ماندگاری کاشت ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. باید توجه داشت موهای گرفته شده از پشت سر به طور کلی ماندگاری بیشتری نسبت به موهای گرفته شده از سایر قسمت‌های بدن دارند.

یک جراح باتجربه می‌تواند فولیکول‌ها را با دقت بیشتری پیوند دهد و شانس موفقیت پیوند را افزایش دهد. رعایت دقیق دستورالعمل‌های مراقبتی جراح می‌تواند به افزایش ماندگاری کاشت ابرو کمک کند.

نکاتی برای بعد از FUE یا FUT

از دستکاری ناحیه‌ای که عمل شده است خودداری کنید. همچنین آنتی‌بیوتیک‌ها و مسکن‌هایی را که جراح تجویز کرده است مصرف کنید. شما باید از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید و برای شستشوی ابروهای خود از شامپو ملایمی استفاده کنید. در پایان به طور مرتب ابروهای خود را برس بزنید.

ناحیه‌ای را که عمل شده است تمیز و خشک نگه دارید، از کمپرس سرد برای کاهش تورم و درد استفاده کنید و طبق دستور جراح، پانسمان را عوض کنید.

باید در نظر داشته باشید که مقدار کمی خونریزی در روز اول پس از عمل طبیعی است اما اگر خونریزی شدید یا مداوم دارید، با جراح خود تماس بگیرید.

سخن پایانی

بهترین راه برای انتخاب بین FUT و FUE این است که با یک جراح زیبایی مشورت کنید. هیچ روش "بهترین" برای کاشت ابرو وجود ندارد. بهترین روش برای شما به شرایط و ترجیحات شما بستگی دارد.

انتخاب یک جراح باتجربه و ماهر در هر دو روش FUT و FUE بسیار مهم است.

منبع: نکست کلینیک