نرده های شیشه ای یک ایده خلاقانه در زمینه طراحی و معماری به شمار می‌آیند. از زمانی که نرده های شیشه ای مورد استفاده قرار گرفتند، بسیاری از متریال های قدیمی جای خود را به نرده های شیشه ای مدرن دادند؛ به طوری که در حال حاضر در بسیاری از مراکز تجاری از آنها استفاده می‌شود. طراحی و اجرای نرده شیشه ای راه پله با تتراگلس از این جهت دارای اهمیت است که می‌توان آنها را با فضای موجود و متناسب با سلیقه خود هماهنگ کنید.

اصلی ترین اجزای نرده شیشه ای

نرده های شیشه ای به طور کلی به دو دسته سکوریت و لمینت طبقه بندی می‌شود. به منظور افزایش مقاومت شیشه باید شیشه خام تحت فرآیند حرارتی قرار بگیرد. در واقع شیشه خام پس از طی فرآیندی به شیشه سکوریت نشکن تبدیل خواهد شد. شیشه های سکوریت پس از شکستن به قطعات بی‌خطر تبدیل می‌شوند. همین موضوع باعث شده تا در بسیاری از مراکز از نرده شیشه ای پله استفاده شود. شیشه لمینت یکی دیگر از انواع شیشه های مورد استفاده در نرده‌های شیشه ای است. شیشه ها معمولاً از دو لایه سکوریت تولید می‌شوند. در زمان نصب انواع نرده های شیشه ای باید به کیفیت شیشه مورد استفاده و یراق آلات موجود توجه داشته باشید و از استقامت آن آگاهی یابید.

مزایای طراحی و نصب نرده شیشه ای تتراگلس

برای حفاظت در راه پله و جلوگیری از خطر پرت شدن از پله ها، معمولاً انواع نرده استفاده می‌شوند. در حال حاضر نیز نرده های شیشه ای به دلیل امکان ایجاد هماهنگی با محیط اطراف و زیبایی خاصی که دارند بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. نرده های شیشه ای تتراگلس می‌تواند امنیت افراد را در هنگام تردد تامین کند. استفاده از این نرده های شیشه ای دارای مزیت های بسیار زیادی است که برخی از آنها شامل افزایش فضای دید بیشتر و همچنین جلوگیری از مسدود شدن نور محیط می‌شود.

افزایش فضای محیط با نرده های شیشه ای

یکی از مهمترین مزیت هایی که می‌توان برای نرده شیشه ای پله در نظر گرفت، افزایش فضای محیط است. هنگامی که اقدام به استفاده و نصب نرده های شیشه ای می‌کنید، باعث به وجود آمدن یک توهم برای یک فضای بیشتر برای کاربر خواهید شد. این توهم فضای بزرگتر به فرد این احساس را می‌دهد که فضای مورد نظر از حجم واقعی بیشتر است. با سفارش نرده شیشه ای خود به تتراگلس می‌توانید نرده شیشه ای امن با کیفیت بالا خریداری نمایید.

جلوگیری از مسدود شدن نور ورودی

بسیاری از طراحان و افرادی که اقدام به اجرای نرده های شیشه ای می‌کنند، بر این موضوع واقف هستند که این نرده‌ها ورود نور را مسدود نمی‌کنند. در واقع در زمان استفاده و نصب نرده های شیشه ای می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید. همچنین به علت عدم مسدود شدن نور ورودی شاهد یک فضای بسیار زیبا و دلپذیرتر خواهید بود. از اصلی‌ترین مزایای استفاده و نصب نرده های شیشه ای می‌توان به ترکیب و هماهنگی آنها با دکوراسیون و به وجود آوردن یک فضای مدرن اشاره کرد. این فضا به واسطه نرده های شیشه ای می‌تواند نور طبیعی را از خود عبور دهد و یک فضای کاملاً مناسب را به وجود بیاورد. نرده شیشه ای پله قابلیت تمیز کردن راحت‌تر را نیز دارد.

سهولت در تمیز کردن نرده های شیشه ای

یکی از مهم ترین دلایلی که باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح دهند از نرده های شیشه ای استفاده کنند، سهولت در نظافت و تمیز کردن آنها است. در واقع به دلیل این‌که متریال و موادی که برای ساخت انواع نرده های حفاظتی مورد استفاده قرار می‌گیرند در اثر گذشت زمان، دچار تغییر رنگ و آلودگی می‌شوند. بنابراین استفاده از نرده های شیشه ای به دلیل این‌که تمیز کردن آنها بسیار راحت است، مورد استقبال قرار می‌گیرند. همین موضوع باعث شده تا نرده های شیشه ای از نظر زیبایی پس از چندین سال استفاده همچنان زیبایی خود را حفظ کنند.

استحکام و مقاومت بالای نرده های شیشه ای تتراگلس

در زمان ساخت و تولید انواع نرده های شیشه ای به استقامت و دوام آن توجه زیادی می‌شود. یکی از مصالح ساختمانی که دارای دوام زیادی بوده و در حال حاضر نیز بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد شیشه است. با نگهداری اصولی از نرده های شیشه ای می‌توانید برای سال‌های زیادی از آنها استفاده کنید.

کلام پایانی

در سال های اخیر به طراحی و هماهنگی دکوراسیون موجود با محیط، توجه زیادی شده است. بنابراین استفاده از نرده های شیشه ای به جای نرده های فلزی و قدیمی بسیار مرسوم و رایج است. طراحی و اجرای نرده شیشه ای راه پله با شیشه سکوریت تتراگلس می‌تواند مزیت های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد که از مهمترین آنها می‌توان به مقاومت و زیبایی اشاره کرد. همچنین در زمان نصب نرده های شیشه ای برای راه پله می‌توانید از نور طبیعی استفاده کنید؛ چرا که این نرده‌ها می‌توانند نور طبیعی را از خود عبور دهند.

 

منبع: سوربان