چشم‌ ها یکی از اعضای موثر در صورت است؛ زیرا به هنگام مواجه شدن با هر فرد اولین عضوی که نظر را به خود جلب می کند چشم است. چشم های شاداب به افراد انرژی مثبت می دهند و چشم های افتاده و پف کرده به فرد حس خستگی و بی انرژی بودن را القا می کنند. به همین علت افرادی که چشم های افتاده دارند به دنبال راه های مطمئن برای از بین بردن افتادگی های پلک هستند. چه روشی برای برطرف کردن افتادگی پلک پیشنهاد می کنید؟ آیا درمان افتادگی پلک معایبی دارد؟

افتادگی پلک چیست؟

نام علمی افتادگی پلک بلفاروپتوز است که در آن پوست پلک بالایی چشم به سمت پایین تمایل پیدا می کند، به همین علت به آن افتادگی پلک می گویند. زیرا در این مواقع پوست چشم شل شده و روی چشم می افتد. گاهی اوقات افتادگی پلک بسیار حاد است که در دید فرد اختلال ایجاد خواهد کرد.

روش های درمان افتادگی پلک

روش های درمان بسیاری برای افتادگی پلک وجود دارند که از جمله بهترین و جدیدترین روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

یکی از روش های معروف برای از بین بردن افتادگی پلک بلفاروپلاستی نام دارد. در این روش جراح پوست و چربی اضافه چشم را برداشته و افتادگی پلک را درمان می کند. برای انجام این کار نیاز به بستری شدن نیوده و این کار با بی حسی موضعی در کمترین زمان ممکن انجام می شود. این روش نوین یکی از بهترین و کم خطرترین روش های درمان افتادگی پلک است که اگر توسط پزشک متخصص و با تجربه صورت گیرد نتیجه مطلوبی کسب خواهید کرد.

  • درمان افتادگی پلک با نخ

یکی از جدیدترین روش ها برای درمان افتادگی پلک انجام لیفت پلک است. این کار محرک کلاژن ها بوده و پوست پلک را سفت می کند. برای انجام این کار باید به یک پزشک با تجربه مراجعه کنید تا وی با انجام بخیه زیر پوست باعث ایجاد لیفت پلک شود. درمان با نخ یک روش آسان است که در مدت زمان کم صورت می گیرد و از نظر اقتصادی به صرفه تر است و هیچ گونه خطی روی پوست باقی نمی گذارد؛ اما یک سری معایب به دنبال خواهد داشت که از جمله آن ها می توان موارد زیر را نام برد.

  • بی حسی
  • حساسیت‌ های پوستی
  • عدم تقارن پلک‌ ها
  • حرکت کردن پلک ‌های زیر پوست

همچنین این روش دائم نبوده و بعد از گذشت 6 الی 9 ماه از بین می رود و نیازمند شارژ است.

  • تزریق بوتاکس

یکی دیگر از راه های جدید برای برطرف کردن افتادگی پلک انجام تزریق بوتاکس زیر چشم است. این روش یک روش مقرون به صرفه و در دسترس بوده که برای انجام آن مقداری سم بوتولینوم فراوری شده را به قسمت زیر چشم و پلک تزریق می کنند؛ تا قسمتی از عضلات فلج شده و عملکرد پلک بهبود یابد.

درمان افتادگی پلک به کمک داروهای گیاهی

یک سری از داروهای گیاهی خاصیت شگفت انگیزی برای رفع افتادگی پلک دارند که به شرح زیر هستند.

زنجبیل

زنجبیل دارای خاصیت ضد التهاب و ضد درد است و به همین علت خاصیت آنتی اکسیدان دارد و به برای درمان افتادگی پلک کمک شایانی می کند. شما می توانید روغن زنجبیل را به مدت چند دقیقه روی پلک خود ماساژ دهید؛ اگر این کار را طی چند مرحله انجام دهید، نتیجه آن را خواهید دید.

آلوئه ورا

همان طور که می دانید گیاه آلوئه ورا یک آبرسان خوب برای پوست است. چند قطره از آلوئه ورا را با جو، ماست و خیار مخلوط کنید و ماده به‌ دست آمده را تا 20 دقیقه روی پلک خود قرار دهید. اگر چند بار در هفته و به شکل منظم این عمل صورت گیرد افتادگی پلک بهبود خواهد یافت.

کلام پایانی

افتادگی پلک امروزه یکی از مشکلاتی است که افراد از آن رنج می برند و به دنبال یافتن راهی برای درمان آن هستند. راه های بسیار زیادی برای درمان افتادگی پلک وجود دارند؛ اما هر راهی مورد تایید نخواهد بود و باید فرد درمان را از طریق یک راه مطمئن مانند بوتاکس، بلفاروپلاستی و… انجام دهد. ناگفته نماند که مراجعه‌ به پزشک با تجربه در به دست آوردن نتیجه مطلوب، بسیار مؤثر است.

 

منبع: بهترین یاب