سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طراحی مبلمان ویلایی با پارچه های متنوع

?

در صورتی که به دنبال طراحی مبلمان ویلایی با پارچه های متنوع هستید، نیاز است تا با انواع پارچه ها و ویژگی های آن ها آشنا باشید. در این صورت می توانید متناسب با آن را با در نظر گرفتن برخی از موارد اقدام به طراحی مبلمان ویلایی مورد نظر خود کنید. با در نظر گرفتن اینکه انواع پارچه ها بر اساس الیاف به گونه های مختلفی تقسیم بندی می شوند، بنابراین شناخت هر یک از آن ها باعث می شود تا در زمان خرید و یا طراحی انواع میز و صندلی باغی باغ کالا راحت تر باشید.

انواع پارچه های مبلمان ویلایی

در ساخت انواع مبلمان ویلایی، آخرین مرحله، رویه کوبی مبلمان با پارچه است. به همین دلیل استفاده از پارچه، نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد. پارچه های مبلمان معمولا وارداتی هستند و از کشورهایی مانند چین و ترکیه وارد می شوند. کارگاه هایی که اقدام به ساخت مبلمان ویلایی می کنند با داشتن مدل های مختلف و متنوعی از پارچه و با در نظر گرفتن سلیقه و دکوراسیون مورد نظر، مبلمان مناسب را تولید خواهند کرد. برای طراحی مبلمان ویلایی با پارچه های متنوع، می بایست انواع آن ها را بشناسید.

پارچه ها دارای رنگ ها و جنس های مختلف و گوناگونی هستند که هر کدام ویژگی های خاصی دارند. کالیته رنگ پارچه مبلمان شامل نقطه های ریز یا درشت، طرح ساده، طرح پوست اسبی و طرح گلدار می شود. هر کالیته نام مشخصی دارد و در پشت هر رنگ آن، یک کد مخصوص درج شده است. مشتری با توجه به کد مورد نظر خود به فروشنده اعلام می کند که مبلمان ویلایی خود را با پارچه ای با کد مورد نظر نیاز دارد. این موضوع برای جنس پارچه میز و صندلی آلومینیومی نیز صدق می کند. به پارچه هایی که در صنعت ساخت مبلمان و فضای باز مورد استفاده قرار می گیرند، پارچه ملحفه ای نیز گفته می شود. تزیین پارچه ها در برخی از مواقع برای دوخت کوسن صندلی ویلایی و تاب ویلایی نیز استفاده می گردد.

?

ویژگی های پارچه مبلمان ویلایی مناسب

کیفیت پارچه مبلمان در دوام و ماندگاری آن نقش بسیار زیادی دارد. اگر این پارچه برای فضای باز مورد استفاده قرار گیرد، باید کیفیت بالایی داشته باشد. بسیاری از مبلمان های ویلایی به دلیل اینکه در فضای بیرونی قرار می گیرند در معرض تابش نور خورشید و بارش برف و باران قرار دارند. بنابراین بسیار سریع تر از سایر مبلمان های دیگر دچار آسیب دیدگی خواهند شد.

این امر باعث شده تا در زمان خرید مبلمان، به پارچه های به کار رفته در آن ها توجه شود؛ چراکه این موضوع می تواند میزان آسیب دیدگی مبلمان ویلایی را کاهش دهد. با انتخاب پارچه مبلی مناسب می توانید از هزینه های گزافی که باید برای ترمیم و بازسازی مبلمان بپردازید، جلوگیری کنید. پیشنهاد می شود با انتخاب پارچه با کیفیت، مخصوصا برای میز و صندلی آلومینیومی، هزینه های خود را برای طولانی مدت کاهش دهید.

?

انتخاب پارچه مبلمان کاملاً سلیقه ‌ای بوده و به نوع دکوراسیون و رنگ مورد نظر مشتری، بستگی دارد؛ اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که همیشه گرماژ تراکم دارای اهمیت است. زمانی که به پارچه مبلمان دست می کشید باید به راحتی فشردگی آن را احساس کنید. یکی دیگر از راه های مناسب برای تشخیص تراکم پارچه های متنوع مبلمان ویلایی این است که آن ها را جلوی نور بگیرید و مقایسه کنید. معمولاً پارچه های با کیفیت از نظر وزنی سبک تر هستند ولی قیمت بالاتری دارند. در زمان انتخاب و طراحی مبلمان ویلایی با پارچه های متنوع باید به الیاف به کار رفته در آن نیز توجه داشته باشید.

?

پارچه مبلمان ویلایی بر اساس الیاف

به طور کلی برای تولید و طراحی مبلمان ویلایی از پارچه با الیاف طبیعی و از پارچه با الیاف مصنوعی استفاده می شود. هر یک از پارچه ها مزایای مخصوص به خود را دارند و در زمان خرید آن ها باید شرایط استفاده را مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال پارچه های طبیعی مانند کتان مقاومت خوبی در برابر سایش و تغییر رنگ دارند اما میزان لک و چروک شدن در آن ها زیاد است.

در برخی از مبلمان های ویلایی نیز از پارچه های چرمی استفاده می شود. این پارچه ها قابلیت شستشو و تمیز کردن راحتی دارند و در برابر سایش مقاومت مناسبی را از خود نشان می دهند. علاوه بر این، پارچه های مصنوعی که در انواع مبلمان های ویلایی از آن ها استفاده می شود، شامل الیاف اکرولیک و پلی استر است. الیاف پلی استر دارای استحکام زیادی هستند و مقاومت خوبی در برابر سایش دارند. به همین دلیل مقاومت مناسبی در برابر نخ کش شدن دارند و در برابر چروک و حرارت بسیار مقاوم هستند.

?

کلام پایانی

پارچه های مختلف با ویژگی های زیادی برای تولید انواع مبلمان ویلایی وجود دارد که با در نظر گرفتن ویژگی های هر کدام، می توانید اقدام به خرید مناسب ترین مبلمان برای فضای باز کنید. طراحی مبلمان ویلایی با پارچه های متنوع باعث می شود تا بتوانید با در نظر گرفتن فضای موجود، از انواع پارچه های مختلف برای مبلمان استفاده کنید؛ اما در در نظر داشته باشید که باید به رنگ و متریال آن ها توجه نمایید.

فروشگاه باغ کالا سال هاست که در زمینه انواع مبلمان باغی و ویلایی، بالکن، میز و صندلی رستوران، میز باربیکیو، سایبان و … فعالیت دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر از خرید هر گونه تجهیزات باغی و ویلایی با شماره های 76204357-021 و 76204358-021 تماس بگیرید و یا به سایت https://baghkala.com/ رجوع کنید.

منبع: فاینال خبر

?