سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب پارکت روی سیمان

از زمان قدیم تاکنون اغلب افراد به فکر زیباسازی و تهیه کفپوش مناسب برای منازل خود بودند. با تغییر و تحولات رخ داده در مصالح ساختمانی، متخصصان و افراد این حوزه بدین نکته پی برده‌ اند که استفاده از سیمان، موزاییک و … به تنهایی مناسب نبوده و می توان با استفاده از پارکت چوبی و سیمان به طور همزمان به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد. برای انتخاب این سبک هیچ زمانی را از دست ندهید؛ چرا که قیمت هر متر پارکت چوبی و مشتقات آن بسیار مقرون به صرفه و مناسب است.

 

پارکت چیست؟

پیش‌ از ساخت و رواج پارکت، تجهیزات دیگری چون موزاییک وجود داشت که در صنایع مختلف بسیار مورد استفاده قرار می گرفت. پس از گذشت زمانی نسبتاً طولانی لوازمی به نام پارکت در میان عموم رایج شد. علت محبوبیت و رواج بسیار سریع این وسیله میان افراد بدین دلیل بود که پارکت ها علاوه بر نصب آسان، قیمت بسیار مقرون به صرفه و مناسبی دارند. شما می توانید از انواع پارکت مانند پارکت چوبی در موقعیت هایی چون کفپوش ساختمان، کفپوش فروشگاه ها، کفپوش ساختمان اداری و… استفاده کنید.

 

انواع پارکت از نظر جنس

با گذشت زمان و پیشرفت در ساخت پارکت ها، پارکت های مختلفی چون پارکت چوبی، پارکت دیواری و پارکت لمینت ساخته شد. اولین نوع پارکت یعنی پارکت چوبی از چوب ساخته شده و به علت اجزای اصلی سازنده آن، هیچگونه آسیبی به محیط زیست وارد نمی شود و با محیط بسیار سازگار است. پارکت های چوبی را می توان یکی از محبوب ترین تجهیزات در صنایع مصالح ساختمانی دانست؛ چراکه قیمت پارکت چوبی بسیار مقرون به صرفه بوده و جنس بسیار خوبی نیز دارد.

پارکت دیواری نیز با توجه به نامی که دارد، بر روی دیوار کاربرد داشته و در میان متخصصان این حوزه با نام پارکت دیواری مشهور است. برای استفاده از هر گونه پارکت می بایست با متخصص این حیطه مشورت های لازم را به عمل آورید؛ چراکه ممکن است برای برخی از دیوارها امکان استفاده از پارکت دیواری وجود نداشته باشد. آخرین نوع پارکت های موجود در بازار، پارکت های لمینت هستند که قیمت آن در مقایسه با قیمت پارکت چوبی کمی به صرفه تر است. علت هزینه نسبتاً کمتر پارکت لمینت سبک بودن است که با توجه به وزن آن، هزینه نیز کاهش می یابد.

نحوه انجام نصب پارکت روی سیمان

نصب پارکت بر روی سیمان نیز همانند سایر کارهای ساختمانی و زیباسازی مراحل مختلف داشته که رعایت اصولی این قوانین می تواند نتیجه لذت بخشی را برای شما به وجود آورد. یکی از مهم ترین اقدامات پیش از نصب پارکت روی سیمان، اندازه گیری دقیق مساحت خانه است که پس از آن می توان نسبت به خرید میزان پارکت مورد نیاز، اقدام کرد. گام بعدی که انجام اصولی آن بسیار حائز اهمیت است، انجام کف سازی به بهترین شکل ممکن است.

شما باید در این مرحله تمام نشست ها، چاله ها، نا ترازی ها و… را بررسی کنید؛ چراکه در صورت وجود این مشکلات، نصب پارکت روی سیمان مختل شده و دیگر زیبایی نخواهد داشت. پس از انجام بررسی های لازم، باید بر اساس توضیحات روی چسب خریداری شده، چسب پارکت را آماده نمایید. حتماً به این نکته توجه کنید که چسب حالتی خمیری پیدا کرده تا امکان جدا شدن آن از سطح سیمان و پارکت وجود نداشته باشد.

در ادامه کار توصیه می کنیم با رعایت خونسردی و آرامش به جهت جلوگیری از وقوع مشکلات و خرابی، پارکت ها را در مکان مناسب جایگذاری کرده و تا حد ممکن به وسیله ابزار مخصوص چون غلطک، به آن ها فشار وارد کنید. پیش از اتمام کار نیز می توانید با استفاده از مواد براق کننده به جهت زیباتر کردن کار، سطح را با مقداری مناسب از این مواد بپوشانید.

نکته قابل توجه در انجام این مرحله آن است که پیش از استفاده مواد براق کننده، نسبت به خشک شدن چسب پارکت ها اطمینان حاصل نمایید. پس از انجام اصولی این کار خواهید دید که درزهای پارکت به خوبی پوشانده شده و ظاهر براق و زیبایی پیدا می کنند. همچنین لازم به ذکر است که با این کار طول عمر و ماندگاری پارکت نیز بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

بسیاری از افراد برای زیبا سازی نمای منزل و ایجاد تنوع، به سراغ انجام تغییر دکوراسیون به وسیله تجهیزاتی چون سیمان، پارکت، موزاییک و… می روند. یکی از تجهیزاتی که امروزه طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است، پارکت چوبی است. از آنجایی که امکان نصب پارکت روی سیمان و اغلب تجهیزات ساختمانی وجود دارد، بنابراین می توان فضای منحصر به فردی را خلق کرد. لازم به ذکر است قیمت پارکت چوبی بسیار مقرون به صرفه بوده و به شما این امکان را می دهد تا با در نظر گرفتن فضای اطراف، نوع پارکت مورد نظر خود را انتخاب کنید. جهت خرید انواع پارکت می توانید با مرکز پارکت ایران یا iwfc با شماره های 02188865691-02188311456- 02188864471 تماس گرفته و یا به سایت https://iwfc.ir/ مراجعه کنید.

منبع: خبر چینش