سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدت زمان نصب آسانسور چند روز است؟

?قبل از اقدام به نصب سانسور باید به زمان مورد نیاز برای نصب آن توجه کافی نمود. به این‌ دلیل که آسانسور ها انواع مختلفی داشته و هر کدام از آن ها برخی نکات در نصب و راه اندازی را در بر دارند که باید به آن ها دقت نمایید. به همین دلیل وجود این نکات باعث شده تا زمان نصب در هر نوع آسانسور متفاوت باشد. هنگامی که شما به یک آسانسور نگاه می کنید متصور می شوید که این حرکت یک پایین و بالا رفتن ساده است؛ اما دید یک متخصص به این حرکت کاملاً متفاوت بوده و متوجه زمان صرف شده برای نصب آن خواهد شد.

?

 

فاکتور های لازم  در نصب آسانسور

یک سری فاکتور های مشخص در نصب آسانسور وجود دارند که باید در هنگام نصب در مراحل مختلف به آن ها توجه کافی کرد. این فاکتور ها در هر مرحله متفاوت هستند و هر کدام از آن ها در زمان نصب آسانسور و تعمیر آسانسور تأثیر گذار بوده اند. از جمله فاکتور های لازم در نصب آسانسور می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آماده کردن چاله ای عمیق برای شروع کار

  • تشخیص نوع ساختمان و پیدا کردن مکان مناسب برای نصب آسانسور

  • نصب و راه اندازی اجزاء و قطعات مختلف آسانسور در طبقات

  • برنامه ریزی مناسب قبل از نصب

  • توجه به امنیت

?

 

عوامل تأثیر گذار در مدت زمان نصب آسانسور

هنگام نصب آسانسور موارد مختلفی باید در نظر گرفته شوند که هر یک از آن ها تاثیر مستقیمی بر مدت زمان نصب آسانسور دارند. این موارد عبارتند از:

Ø    تشخیص نوع ساختمان و پیدا کردن مکان مناسب برای نصب

قبل از این که به مدت زمان نصب آسانسور توجه شود، اصولاً شرکت های بزرگی که کار آسانسور را انجام می دهند از طراحان داخلی ساختمان یا معمار داخلی، مهندس برق و نصاب برق در نصب آسانسور کمک می گیرند؛ زیرا باید تمام مراحل نصب و راه اندازی آسانسور طبق استاندارد های جهانی صورت پذیرد. زمان مورد نیاز برای نصب یک آسانسور در طبقات بالا با نصب آسانسور در طبقات پایین متفاوت بوده، به عنوان مثال زمان نصب آسانسور در یک ساختمان چهار طبقه با زمان نصب آسانسور در یک برج متفاوت است.

البته این زمان نصب در ساختمان های مسکونی با تجاری نیز متفاوت خواهد بود. اولین مرحله ای که باید در نصب آسانسور صورت پذیرد، حفر یک چاله است. در ساختمان هایی که در هنگام بازسازی قصد افزودن آسانسور را دارند باید یک سری زیر ساخت ها صورت گیرند که همین امر باعث می گردد تا زمان نصب طولانی شود.

Ø    آماده کردن چاله ای عمیق برای شروع کار

در این مرحله عوامل متنوعی در زمان نصب تأثیر می گذارند. برای مثال یکی از عوامل، مدت زمان طولانی برای حفر چاله است. در هنگام حفر چاله در یک ساختمان باید از یک سری کد در منطقه و همچنین وضع زمین زیرین در ابعاد چاه آگاه باشید. هنگام نصب آسانسور در این مرحله باید حتماً یک کپسول اطفای حریق در درون آسانسور یا نزدیکی آن نصب شود. همچنین نصب کردن یک تلفن در کابین آسانسور با توجه به این که زمان زیادی را لازم داشته؛ اما سبب می گردد که امنیت و ایمنی آن بسیار افزایش یابد.

?

 

Ø    نصب و راه اندازی اجزا و قطعات مختلف آسانسور در طبقات

قطعات و اجزای مختلفی در نصب آسانسور وجود دارند که هر کدام در هنگام ساخت و نصب زمانی را به خود اختصاص می دهند. از اجزای مختلف آسانسور باید به کنترل ها و سیستم امنیتی، سیستم ریلی، کابین، موتور خانه و کیربکس که در طبقات باید نصب می شوند اشاره کرد. ایجاد فضاسازی برای آسانسور در مر حله آهن کشی بوده و باید در این مرحله دقت لازم صورت گیرد.

تمامی آسانسور ها این اجزا را دارا بوده اند و تنها تعداد کمی از آن ها یک سری اجزای مخصوص به خود را دارند. همه اجزا در هنگام نصب با دقت لازم، نصب می شوند و این موضوع سبب می گردد تا آسانسور به راحتی بالا و پایین رود. مدت زمان نصب آسانسور در ساختمان های مسکونی نسبت به ساختمان های تجاری کم تر خواهد بود.

همان طور که در آسانسور های ساختمان های تجاری و مسکونی مشخص بوده دو نوع در، در ساخت آسانسور ها نصب می شوند که یکی از آن ها در کابین است که این در، به هنگام جا به جایی کابین حرکت می کند. درِ دیگر که در آسانسور ها نصب می شود در طبقات نام دارد؛ که در هر طبقه از ساختمان در جایی مشخص نصب خواهد شد و انواع مختلفی را نیز شامل می شود که از جمله آن ها باید به در های اتوماتیکی، در نیمه اتوماتیکی و در لولایی اشاره کرد.

?

کلام آخر

یکی از اصلی ترین نکاتی که باید در هنگام نصب آسانسور در تمامی مراحل به آن توجه شود، ایمنی در ساخت و راه اندازی آن است، زیرا رعایت نکردن آن باعث می شود که جان ساکنین ساختمان به خطر افتد. همچنین باید در نصب آسانسور و تعمیر آسانسور تمام اجزا با یکدیگر در هماهنگی کامل باشند و کد های امنیتی در نصب آن اجرا گردند. در هنگام نصب آسانسور باید زمان زیادی صرف نمود تا شخص با مشکلی جدی مواجه نشود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09124888580 تماس بگیرید یا به سایت زرین آسانسور مراجعه کنید.

?