تزریق ژل گونه

وقتی شما قصد دارید ژل گونه تزریق کنید؛ برای آن‌که دچار مشکل نشوید لازم است یک سری مراقبت‌ها قبل و بعد از انجام تزریق انجام دهید که اگر این مراقبت‌ها به خوبی انجام شوند، با هیچ مشکلی رو به رو نخواهید شد. برای افرادی که تزریق ژله گونه انجام‌ می‌دهند سوال پیش خواهد آمد که چند روز بعد از تزریق ژل گونه می‌توان آرایش کرد؟ آیا تزریق ژل گونه مضر است و باعث ایجاد عفونت پوستی می‌شود؟

قبل از تزریق ژل گونه چه مراقبت‌هایی نیاز است؟

یکی از پرطرفدارترین عمل‌‌های زیبایی که بین اکثریت افراد مخصوصا خانم‌ها محبوبیت دارد، تزریق ژل گونه است که تعداد زیادی از بانوان برای آن‌که نقص‌‌‌های صورت خود را برطرف کنند و فرم صورت آن‌ها حالت طبیعی داشته باشد، تزریق طبیعی ژل گونه انجام می‌دهند. از سری کارهایی که باید قبل از تزریق ژل انجام دهید این است که پوست صورتتان را از هر گونه آلودگی و مواد آرایشی پاک سازی کنید؛ زیرا هنگام تزریق و وارد شدن سوزن به پوستتان آلودگی‌ها به همراه آن به داخل پوست وارد می‌شوند و صورت شما بعد از تزریق دچار تورم و التهاب می‌گردد.

مراقبت‌هایی برای آرایش کردن بعد از تزریق ژل گونه

همان طور که می‌دانید به کمک سوزن‌های کوچکی تزریق انجام می‌شود. این سوزن‌ها با آن‌که بسیار ظریف هستند اما می‌توانند به پوست نفوذ پیدا کنند. بعد از تزریق ژل گونه توصیه می‌شود لوازم آرایشی به صورتتان نزنید؛ زیرا مواد آرایشی ممکن است به علت باز بودن منافذ پوست، به درون آن راه پیدا کنند و باعث ایجاد عفونت زخم‌ در جای سوزن‌ها شوند. بنابراین در روز اول تزریق، آرایش انجام ندهید و حتما از ضد آفتاب استفاده کنید. از کرم‌های سبک و معتبر که درون آنها هیچ گونه کرم پودر استفاده نشده باشد، کمک بگیرید. همچنین برای پاک کردن آرایش از شیرپاک کن‌های سبک استفاده نمایید و صورت را به کمک آن‌ها کاملا تمیز کنید.

عوارض بعد از تزریق ژل گونه

زمانی که تزریق ژل گونه انجام‌ می‌شود، منافذ پوست باز شده و باید شما از پوستتان بسیار مراقبت کنید؛ زیرا ممکن است آلودگی‌ها به درون پوست شما راه پیدا کنند و باعث تورم و التهاب آن شوند. این التهاب اگر کنترل نشود در آخر باعث ایجاد عفونت پوستی خواهد شد و برای شما مشکلات بیشتری ایجاد می‌کند.

شرایط آرایش کردن بعد از تزریق ژل گونه

همان طور که بیان کردیم محدودیت زمانی خاصی برای انجام آرایش وجود ندارد؛ بلکه می‌توان گفت به علت باز بودن منافذ پوست و راه پیدا کردن آلودگی‌ها و باکتری‌ها به درون پوست بهتر است تا زمانی که زخم‌ها هنوز به صورت کامل بهبود پیدا نکرده‌‌اند، آرایش نکنید. این مدت زمان بهبودی به شرایط بدن شما بستگی دارد که برای هر فرد متفاوت خواهد بود. طبق تحقیقات مدت زمان میانگین بهبودی زخم‌ها 3 الی 10 روز است. به همین علت پیشنهاد می‌شود در روز اول تزریق حدالامکان از وسایل آرایشی استفاده نگردد؛ زیرا زخم‌ها هنوز به طور کامل بهبود نیافته ‌اند و میکروب‌ها می‌توانند به درون پوست شما راه پیدا کرده و باعث عفونت شوند.

انتخاب پزشک مناسب برای تزریق ژل گونه

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام تزریق ژل گونه باید به آن دقت کرد، انتخاب پزشک مناسب است زیرا اگر می‌خواهید تزریق طبیعی ژل گونه داشته باشید، لازم است پزشک شما مهارت کافی داشته باشد.

از سری ویژگی‌های یک پزشک برای تزریق ژل گونه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای مراجع کننده جلسه مشاوره تشکیل دهد: اکثریت پزشکان قبل از تزریق ژل گونه برای زیباجو جلسه مشاوره تشکیل می‌دهند تا او را آگاه کنند و درباره مواردی چون حساسیت‌های دارویی، سابقه بیماری خاص، نوع پوست و… صبحت کنند.
  • تمامی زوایای صورت را بررسی می‌کند: یکی از مهمترین ویژگی‌های یک پزشک خوب بررسی تمامی زوایای صورت بیمار قبل از تزریق است تا بتواند یک تزریق طبیعی ژل گونه داشته باشد.
  • صبور و با حوصله باشد: بی شک فردی که می‌خواهد ژل تزریق انجام دهد، سوالاتی خواهد داشت که لازم است پزشک با لطافت و مهربانی به آن‌ها پاسخ دهد و بتواند به کاهش استرس بیمار کمک شایانی کند.

کلام پایانی

اگر می‌خواهید تزریق طبیعی ژل گونه داشته باشید و دچار هیچ گونه مشکل نشوید، کافی است نکات مهم پس از تزریق را به خوبی رعایت کنید. در مرحله اول از یک پزشک با تجربه و ماهر کمک بگیرید و تمام نکاتی که باید قبل و بعد از تزریق رعایت شوند را مطابق با دستور ایشان انجام دهید. در 12 ساعت اول بعد از تزریق ژل، از مواد آرایشی برای صورت خود استفاده نکنید. این روند تا زمانی که زخم‌ها به صورت کامل بهبود پیدا کنند، ادامه دارد. طی این مدت صورت خود را با مواد طبیعی مانند شیرپاکن تمیز کنید تا از ورود هر گونه آلودگی به درون پوست جلوگیری شود.

 

منبع: کافه پزشکی