سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دوره نقاهت عمل زیبایی واژن

بسیاری از بانوان که اقدام به عمل زیبایی واژن یا لابیاپلاستی می‌کنند نیاز است تا اطلاعات کافی در رابطه با دوران نقاهت این عمل داشته باشند. به‌طور کلی می‌توان گفت دوره نقاهت عمل زیبایی واژن حدود یک هفته است که باید در طول این مدت موارد مهمی را رعایت کنید. علاوه‌بر این، قبل از انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی در تهران، نیازمند در نظر گرفتن برخی موارد و تدارکات مهم هستید. در حال حاضر عمل زیبایی واژن با استفاده از روش‌های متفاوت و متنوعی انجام می‌شود.

موارد مهم پیش از عمل زیبایی واژن

پیش از عمل جراحی باید برخی نکات و موارد مهم را مورد توجه قرار دهید. علاوه‌بر این، نکات بسیار حائز اهمیتی وجود دارند که باید پیش از انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی آن‌ها را مد نظر داشته باشید. یکی از مهم‌ترین موارد این است که امکان دارد بخواهید یک هفته پیش از عمل اقدام به خوردن قرص‌های آرنیکا و برملاین کنید تا کبودی و تورم کاهش پیدا کند. در واقع اگر 1 هفته پیش از عمل شروع به مصرف دارو نمایید می‌توانید تأثیر بهتر و مؤثرتری از آن دریافت کنید. هرچه تورم کمتر باشد، درد نیز به مراتب کمتر خواهد بود. پس از عمل زیبایی واژن باید از انجام هر گونه فعالیت یا ورزش روزانه پرهیز کنید و نیاز است تا استراحت کافی داشته باشید.
پیشنهاد می‌شود تا پیش از عمل مو‌های ناحیه مورد نظر را شیو کنید. نکته بسیار مهم و حائز اهمیت این است که پس از انجام عمل جراحی زیبایی واژن باید به مدت 3 تا 6 هفته رابطه جنسی نداشته باشید. پس از انجام عمل زیبایی زمان کافی برای بهبودی زخم‌ها نیاز است. بنابراین باید فرصت کافی را برای بهبودی بهتر زخم‌ها داشته باشید؛ در غیر این صورت امکان یک عمل جراحی ترمیمی وجود دارد. پس از انجام این عمل، تنگ کردن واژن در بهترین کلینیک تخصصی تنگ کردن واژن نیز بسیار مورد استقبال افراد است.

 

نکات مهم پس از عمل زیبایی واژن

قرص‌های مسکن را حتماً طبق دستور جراح مصرف نمایید. علاوه‌بر این برخی از افراد فقط با مصرف استامینوفن می‌توانند درد خود را تسکین دهند و برخی دیگر از افراد که اقدام به انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی می‌کنند، باید مسکن‌های قوی‌تر استفاده نمایند. زمانی که جراح اقدام به عمل جراحی می‌کند، معمولاً از داروی ضد درد طولانی مدت استفاده خواهد کرد. امکان دارد پس از عمل جراحی احساس کنید که اثر داروی ضد درد از بین رفته است. بنابراین پیشنهاد می‌شود تا اقدام به مصرف قرص‌های مسکن کنید. برخی دیگر از جراحان یک پماد لیدوکائین تجویز می‌کنند تا بتوانید در مواقع درد، بر روی زخم بمالید.
پماد آنتی بیوتیک نیز در زمانی که ترشح خفیف خون وجود دارد، می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد؛ اما این اتفاق امری طبیعی است. ترشح ادرار باعث می‌شود تا احساس سوزش بر روی زخم‌ها کنید برای برطرف کردن این مشکل نیاز است در زمان ادرار از یک اسپری آب بهره ببرید. به این گونه که در هنگام ادرار کردن مقداری آب بر روی خود اسپری کنید تا ادرار در هنگام عبور از زخم‌ها رقیق شده و سوزش کمتری را به وجود بیاورد. این کار باعث می‌شود تا محل مورد نظر پس از ادرار تمیز شود. استراحت کافی باعث می‌شود تا دوران نقاهت راحت‌تری را سپری کنید؛ چراکه استهلاک لباس و پیاده‌روی باعث ناراحتی و درد در ناحیه عمل خواهد شد.

مراقبت و نقاهت پس از لابیاپلاستی

پس از انجام عمل زیبایی واژن نیاز است تا مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشید. علاوه‌بر این، دوران نقاهت این عمل با در نظر گرفتن موارد مهم، سخت نخواهد بود. معمولاً بیشترین مراقبت در روز‌های اول انجام خواهد شد چراکه در روز اول قسمت‌هایی از واژن ملتهب و متورم است. در نظر داشته باشید که اگر قصد انجام تنگ کردن واژن را دارید، پس از گذشت دوره بهبود عمل لابیاپلاستی آن را در کلینیک تخصصی تنگ کردن واژن انجام دهید تا آسیبی متوجه شما نشود.

روز اول پس از انجام عمل لابیاپلاستی

روز اول پس از عمل معمولاً لب‌های داخلی و خارجی که در علم پزشکی به آن‌ها لابیا مینورا و لابیا ماژورا گفته می‌شود، متورم هستند. ناحیه بالای کلیتوریس نیز در روز اول ملتهب خواهد بود. در نظر داشته باشید که حتی اگر در ناحیه پوست بالای کلیتوریس زخم یا برشی وجود نداشته باشد باز هم کاملاً طبیعی نخواهد بود. بسیاری از نگرانی‌ها در روز اول به دلیل التهاب زیاد است.
بنابراین پس از عمل زیبایی، استفاده از کمپرس‌های سرد باعث تسکین و کاهش تورم خواهد شد. نکته بسیار مهم و حائز اهمیتی که در رابطه با دوره نقاهت عمل زیبایی واژن وجود دارد این است که در زمان استفاده از کمپرس سرد، نباید بیشتر از 15 دقیقه به صورت متوالی از آن استفاده کرد؛ چراکه باعث به وجود آمدن آسیب‌دیدگی پوستی خواهد شد. در صورتی که از یک هفته قبل اقدام به مصرف دارو‌های آرنیکا یا برملاین کرده باشید احتمالاً کبودی و تورم کم‌تری را خواهید داشت.

روز دوم پس از عمل لابیاپلاستی

در روز دوم معمولاً تورم بیشتر خواهد شد. به‌طور کلی می‌توان گفت تورم همیشه قبل از بهتر شدن کمی تشدید می‌شود؛ اما این موضوع جای نگرانی ندارد. پس از 24 ساعت امکان حمام با اجازه جراح وجود خواهد داشت. انتظار می‌رود تا واژن پس از روز دوم ظاهری طبیعی‌تر داشته باشد. در روز دوم باید به مصرف دارو‌های مسکن ادامه دهید و پماد‌ها را با دستور جراح استفاده کنید. در روز دوم نیز ترشح با خون امری طبیعی به شمار می‌آید. در صورت صلاح‌دید جراح می‌توانید از کمپرس یخ در روز دوم نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید اگر در هفته اول درد غیر قابل تحمل و شدیدی را داشتید یا بوی ناخوشایند و چرک مشاهده کردید، باید با جراح تماس بگیرید.

روز ششم تا هفتم پس از عمل لابیاپلاستی

پس از گذشت یک هفته تورم بهبود خواهد یافت؛ اما هنوز حالت کاملاً طبیعی ندارد. در هفته اول نیز درد وجود دارد که در مقایسه با روز‌های اول بسیار کمتر است. شما باید دارو‌های ضد درد و پماد را مطابق با تجویز پزشک مصرف کنید. در هفته اول میزان دز مصرف دارو‌های مسکن کاهش پیدا خواهد کرد و خارش در اطراف ناحیه بخیه کاملاً طبیعی است.
کلام پایانی
بسیاری از افراد که قصد انجام عمل زیبایی لابیاپلاستی را دارند به دنبال بهترین روش برای این کار هستند. یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های این گونه از افراد دوره نقاهت عمل زیبایی واژن است. این دوران نقاهت با رعایت برخی نکات مهم سپری شده و مدت زمان زیادی تا بهبودی کامل فاصله نخواهید دشات. چنانچه با عفونت و خارش بیش از حد در ناحیه مورد نظر مواجه شدید، حتما با جراح تماس بگیرید. مصرف مسکن‌ها از چند روز قبل از عمل له کاهش درد کمک خواهد کرد.

منبع: کلینیک دکتر مهسا میرحاجی