سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استفاده از پمپ درد بعد از عمل ابدومینوپلاستی

 

لیزر موهای زائد به طروات پوست و زیبایی آن و از همه مهم‌تر به نظافت شخصی فرد کمک شایانی می‌کند. راه حل‌های مختلفی از جمله بند انداختن، شیو، اپیلاسیون، وکس کردن و موم برای از بین بردن موهای زائد وجود دارند که همگی جزو راه‌های قدیمی هستند. تمامی این روش‌ها به نحوی دردناک هستند و از همه مهم‌تر اینکه بعد از مدتی موهای برداشته شده باز هم رشد می‌کنند. در طی چند سال اخیر، روش نوین و بهتری جایگزین روش‌های گذشته شده است. استفاده از دستگاه لیزر بهترین روش برای از بین بردن موهای زائد ضخیم است. دستگاه لیزر با ایجاد درد کم، بدون عوارض و با اثربخشی بالا و بلندمدت به راحتی توانسته در میان مردم محبوب شود.

  

لیزر موهای ضخیم؛ کدام دستگاه لیزر بهتر جواب می‌دهد؟

به طور کلی تمامی دستگاه‌های لیزر موجود در کلینیک‌های زیبایی 4 مدل هستند. این 4 دستگاه از دستگاه‌های پرطرفدار در ایران محسوب می‌شوند. بیشتر افرادی که به دنبال انجام کارهای لیزر موهای زائد می‌روند بیشتر برروی استفاده از این دستگاه‌های لیزر تأکید دارند که عبارتند از:

  • لیزر الکساندرایت
  • لیزر دایود
  • لیزر ان دیاگ
  • لیزر آی پی ال

لیزر الکساندرایت برای لیزر موهای زائد؛ کاربردها و مزایا

لیزر الکساندرایت یکی از بهترین و اثر گذارترین دستگاه‌های به‌روز دنیا در جهت از بین بردن موهای زائد ضخیم است. کلمه مخفف شده نام این دستگاه “الکس” است. دستگاه الکس با کمک فرستادن پرتوهای لیزر به بافت اصلی پوست، سبب از بین رفتن موهای زائد می‌شود. تمامی این پرتوهای لیزری موجود در دستگاه الکس از منبع کریستالی به نام تابانده، تهیه می‌شوند. دستگاه الکساندرایت در سال 1997 موفق به گرفتن تأییدیه سازمان غذا و دارو شد.

این دستگاه به علت داشتن نور گسترده در طیف رنگی مادون قرمز، و همچنین طول موج 755 نانومتر علاوه‌بر حذف موهای زائد می‌تواند واریس یا همان ضایعات عروقی، ماه گرفتگی‌ها و خالکوبی‌ها را هم از بین ببرد. دستگاه الکس با استفاده از تبدیل طول موج انتشاری به گرما، فولیکول‌های مو را می‌سوزاند. برای نتیجه گرفتن از این دستگاه باید 3 الی 10 جلسه، با توجه به اندازه زخامت مو و نوع پوست برای لیزر به کلینیک مراجعه کنید. از جمله مزایای خوب دستگاه الکساندرایت می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • وجود درد کم و کاملاً قابل تحمل
  • قابل استفاده برای پوست‌های تایپ 1 تا 3
  • مناسب برای لیزر فول بادی
  • عدم داشتن دوره نقاهت
  • نداشتن عوارض

نکته قابل توجه این است که اگر شما دارای پوستی حساس و نازک هستید امکان قرمزی ناحیه لیزر شده تا چند ساعت بعد از لیزر وجود خواهد داشت.

لیزر دایود؛ برای رفع موهای زائد ضخیم

لیزر دایود یکی دیگر از بهترین و به‌روزترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد است. بارزترین و بهترین ویژگی این دستگاه داشتن فناوری نیمه رسانا برای از بین بردن موهای زائد و ضخیم است. نور موجود در این دستگاه لیزر از دامنه مرئی فروسرخی ایجاد می‌شود که در دسته نیمه رسانا قرار دارد. طول موجی که دستگاه لیزر دایود ایجاد می‌کند، چیزی مابین 800 الی 810 نانومتر بوده که نسبت به تغییرات دمایی هم حساسیت بالایی نشان می‌دهد. این دستگاه لیزر برای تایپ پوستی‌های 2 تا 5 مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این دسته از تایپ‌های پوستی، دارای پوست‌هایی با طیف رنگی سبزه، گندمی و تیره هستند. دایود بر روی نواحی تیره تاثیر بسزایی دارد. میزان اندازه نفوذ این دستگاه بالاست و از خنک‌سازی سطحی هم‌زمان با لیزر استفاده می‌شود. نکته قابل ذکر در رابطه با استفاده از این دستگاه این است که افراد با پوست‌های حساس و نازک بعد از لیزر با دایود شاید دچار التهاب و خارش شوند. البته این موضوع جای نگرانی ندارد؛ زیرا بعد از چند ساعت این مشکل برطرف خواهد شد.

دستگاه لیزر دایود بیشتر برای از بین بردن موهای زائد صورت، زیر بغل، کمر، بیکینی و سینه کارایی دارد. دایود قابلیت لیزر فول بادی بدن را دارد. حتما قبل از شروع جلسات لیزر با این دستگاه با پزشک مشورت کنید تا تایپ پوستی شما تعیین شود. بر حسب زخامت موها، تعداد جلسات مورد نیاز برای استفاده از این دستگاه 6 الی 10 جلسه خواهد بود.

 

دستگاه لیزر SHR برای حذف دائمی موهای ضخیم

دستگاه جدید لیزر SHR با داشتن طول موجی حدود 640 نانومتر، دستگاهی مناسب برای حذف موهای زائد و ضخیم است. موارد استفاده این دستگاه بیشتر برای از بین بردن موهای ضخیم و زائد صورت و بدن، جوانسازی پوست، حذف تیرگی‌ها، جای زخم و لک‌های پوستی است. این دستگاه جدید لیزر موهای زائد ضخیم، گرما و حرارت مناسب را برای حذف موهای زائد به ناحیه مورد نظر منتقل می‌کند. با رسیدن گرما به پوست ملانین و سلول‌های بنیادین پوست تحریک می‌شوند و به مرور زمان از بین خواهند رفت.

لیزر nd yag چیست؟ کاربرد لیزر ان دیاگ برای از بین بردن موهای ضخیم

لیزر nd yag جزو جدیدترین فناوری‌های روز دنیا برای حذف موهای زائد ضخیم و نازک است. این دستگاه در بین دسته بندی دستگاه‌های لیزر جامد قرار دارد. دستگاه لیزر nd yag با به‌وجود آوردن اشعه‌هایی با طول موج بالا، کاملاً پوست را تحت تاثیر قرار می‌دهد. امواج این دستگاه به عمیق‌ترین نقاط پوست نفوذ کرده و تمامی فولیکول‌های موی زائد را ریشه‌کن می‌کند. لیزر nd yag مناسب تمامی 6 تایپ پوستی است. از ویژگی‌های مناسب این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • از بین بردن خالکوبی
  • حذف کک و مک
  • از بین بردن رگه‌ها و جوش‌های ریز روی بینی
  • رفع لک‌های پوستی و قارچ ناخن

بهتر است قبل از استفاده از این دستگاه لیزر موهای زائد، برای کمتر شدن درد از پمادهای ضد درد و بی‌حس کننده استفاده نمایید. با توجه به نوع پوست و زخامت موهای بدن، تعداد جلسات این لیزر مابین 4 الی 10 جلسه است.

انتخاب بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم بر اساس تایپ پوستی

متخصصین پوست و مو با بررسی تایپ پوستی شما و مشاهده آزمایش‌های هورمونی بهترین دستگاه لیزر متناسب با نوع پوستتان را به شما معرفی خواهند کرد. در جلسه مشاوره حتماً تمامی سوالات خود را در رابطه با لیزر موهای زائد بپرسید. برخی از این سوالات:

  • علت رشد موها بعد از لیزر
  • بهترین گزینه لیزر برای موهای ضخیم زائد
  • دوره لیزر و تعدا جلسات
  • زمان مراجعه مجدد بعد از اتمام جلسات لیزر
  • و…

سخن آخر

دستگاه‌های جدید امروزی در امر لیزر، همگی از بهترین دستگاه‌های موجود هستند. البته این به معنای آن نیست که همه دستگاه‌ها مناسب تیپ پوستی شما خواهند بود. بنابراین قبل از انجام هرگونه عمل لیزر بهتر است با متخصصین این زمینه مشورت کنید، تا از نوع تایپ پوستی خود مطلع شوید. تعداد جلسات لیزر خود را برای رفع کامل موهای ضخیم زائد بروید. حتماً مرکز لیزر معتبری را برای انجام این کار پیدا کنید تا بعدها دچار مشکل نشوید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره با شماره  02144055013 تماس بگیرید و یا به سایت پارمین مراجعه کنید .