سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه کاریابی در کانادا

اخذ ویزای کاری کانادا شامل چه شرایطی است؟ چطور می‌توان در کانادا شغلی با درآمد مناسب پیدا کرد؟ مهاجرت کاری به کانادا چه مزایایی خواهد داشت؟ موسسات و نهادهای معتبر جهت کاریابی در کانادا کدامند؟

کانادا، دومین کشور بزرگ جهان بوده که به‌علت برخورداری از ویژگی‌های جذاب طبیعی، اقتصاد روبه‌رشد، رفاه بالا و … مقصدی محبوب برای مهاجرین در سال‌های اخیر شده است.

اگر شما نیز قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارید، جهت کسب اطلاعات و آشنایی با جزئیات این مسئله، تا پایان مقاله همراه ما باشید.

4 روش مفید جهت کاریابی در کانادا

امتیاز مثبتی که برای متقاضیان کار کانادا با دریافت ویزای کاری کانادا وجود دارد، داشتن مدرک تحصیلی معتبر از دانشگاه‌های این کشور و همچنین سابقه کاری از کارفرمایان کانادایی است.

اما امکان دارد برخی مهاجران از وجود این امتیاز بی‌بهره باشند، در این راستا آنها می‌توانند با فعالیت‌های فردی در زمینه مصاحبه با شرکت‌های مختلف یا از طریق موسسات و سایت‌های کاریابی، شغل منطبق با تحصیلات و تخصص و تجربه خود را بیابند.

این موسسات با بررسی رزومه کاری مراجعه‌کننده و تشخیص تخصص او، متقاضی را به شرکت‌های موردنظر راهنمایی می‌کند. درواقع، دریافت ویزای کاری کانادا برای مهاجران، فرصت مناسبی برای اثبات آنهاست تا برای خود و خانواده، رفاه و زندگی راحتی فراهم نمایند. در ادامه به‌معرفی منابع مختلفی برای کاریابی می‌پردازیم.

 

وبسایت‌های کاریابی

جست‌وجوی آنلاین در وبسایت‌های استخدام می‌تواند روشی راحت برای یافتن کار متناسب با علایق و تخصص شما باشد. شما قادر خواهید بود با قراردادن رزومه خود در وبسایت‌ها و جست‌وجوی منطقه، حقوق و مهارت موردنظر، به شغل دلخواه خود دست یابید. از اصلی‌ترین منابع آنلاین می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

1. سایت دولت کانادا

در این سایت شما لینک‌های بسیاری را به‌عنوان فرصت‌های شغلی مشاهده می‌کنید که برخی از آنها اطلاعات مفید و جامعی از شغل، به شما ارائه خواهند داد.

2. سایت لینکدین

شما می‌توانید با پیوستن‌ به گروه‌های کاری متفاوت در این شبکه گسترده، شرکت‌های متناسب با شغل و حرفه خود را پیدا کنید.

3. Eluta.ca

این سایت بزرگ، طیف وسیعی از آگهی‌های شغلی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

4. Monster.ca

جزو وسیع‌ترین سایت‌های کاریابی در سطح جهان شناخته شده است. شما با مراجعه به آن، گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

شرکت‌های کاریابی معتبر در کانادا

1. Work Glabal Canada

این شرکت برای استخدام‌کنندگان خود، طیف وسیعی از فرصت‌های شغلی را در زمینه کشاورزی، صنعت، مراقبت‌های بهداشتی و … ارائه داده است.

2. Mivhael Page

این وبسایت جهت استخدام مدیران اجرایی شکل گرفته است.

3. Canada Cannect

این شرکت با عنوان مشاوره مهاجرت، می‌تواند به تسریع فرایند دریافت ویزای کاری کانادا، مهاجرت و کاریابی در کانادا کمک کند.

4. Euro labor infusion

آژانس کاریابی ذکر‌ شده، با هدف پیداکردن کارگران حرفه‌ای برای کارفرمایان متعدد فعالیت دارد.

انجام کارهای داوطلبانه برای استخدام

انجام کارهای داوطلبانه بدین صورت است که شما پس از دریافت ویزای کاری کانادا و مهاجرت، یک سری خدمات را بدون دریافت مبلغ، با میل و اراده خود انجام می‌دهید تا علاوه‌ بر کسب تجربه، زبان خود را تقویت کرده و همچنین خود را به کارفرمایان اثبات کنید.

راه‌های بسیاری برای پیداکردن کارهای داوطلبانه وجود دارد که در ادامه به معرفی 2 مورد از آنها می‌پردازیم.

  • تماس با سازمان خدمات مهاجر
  • جست‌وجوی واژه Volunteer در اینترنت و وارد کردن آدرس محل اقامت خود

مراجعه به سازمان‌های خدمات‌رسانی به مهاجران

در این روش، افراد با دریافت ویزای کاری کانادا و مهاجرت، می‌توانند در جلسات آموزشی متنوع در زمینه کاریابی شرکت کرده و با کسب تجربه‌های لازم، شغل مدنظر خود را پیدا کنند. این جلسات آموزشی توسط سازمان‌های خدمات‌رسانی برگزار می‌شود.

استان‌های مناسب کاریابی برای مهاجرت

در راستای توضیح نحوه کاریابی در کانادا باید به این نکته اشاره کنیم که استان‌های مختلف این کشور، دارای قوانین، محدودیت، شرایط و امکانات متفاوتی هستند.

بنابراین شیوه کاریابی در آنها می‌تواند گوناگون باشد. برای اینکه انتخاب مناسبی داشته باشید، باید در ابتدا هدف و انگیزه خود را از مهاجرت شناخته و سپس با توجه به تجارب و مهارت خود، تشخیص دهد که کدام استان موقعیت‌های مفیدتری دارند.

در حال حاضر، شهرهای اوشاوا، ویکتوریا، گاتینو، هالیفاکس، وینیپگ، سنت جان و نوناووت، به تربیت بیشترین حقوق و دستمزد را برای کارگران خود در نظر گرفته و ساکنان آن، معمولا از کیفیت زندگی بالایی برخوردار هستند.

روش‌های مختلف مهاجرت کاری به کانادا

برخی افراد، مهاجرت به کانادا و کاریابی یا راه‌اندازی کسب‌وکار در آنجا را آینده‌ای روشن برای خود ترسیم کرده‌اند و به‌دنبال روشی سریع برای دریافت ویزای کاری کانادا هستند.

گاهی اوقات ممکن است اخذ ویزای کاری کانادا، به‌دلیل محدودیت‌هایی خاص یا شرایط متقاضی امکان‌پذیر نباشد. اما این مسئله نمی‌تواند مشکلی جدی در انتخاب روند مهاجرت شما ایجاد کند، چراکه روش‌های دیگری نیز برای مهاجرت کاری به کانادا وجود دارد که در ادامه مطلب به آنها اشاره خواهیم کرد.

1. مهاجرت از طریق کار

اخذ ویزای کاری کانادا، از بهترین و دشوارترین راه‌های مهاجرت بوده، چرا که شرایطی مانند مدرک زبان، وضعیت تاهل، سن، سابقه کار و … مورد بررسی قرار می‌گیرد.

همچنین دریافت ویزای کاری کانادا، نیازمند ارائه مدارکی مانند گذرنامه، مدارک تحصیلی، گواهی سلامت، عدم سوءپیشینه و مجموعه‌ دیگری از فرم‌هاست.

هزینه ویزای کاری کانادا، بسته به شرایط متفاوت بوده و توسط سفارت کانادا تعیین می‌شود‌. دقت کنید که اگر از سوی کارفرما در کانادا، درخواست کاری داشته باشید، مهاجرت شما و فرایند دریافت ویزای کاری کانادا، برایتان راحت‌تر خواهد بود.

2. مهاجرت با سرمایه‌گذاری

اخذ‌ ویزای سرمایه گذاری کانادا، یکی دیگر از روش‌های مفید و اثرگذار برای مهاجرت به شمار می‌رود. اما ممکن است کمی زمان‌بر باشد و از طرفی دیگر با صرف هزینه زیادی همراه خواهد بود.

برای دریافت ویزای سرمایه گذاری کانادا، شما باید تعیین کنید که از چه نوع سرمایه‌گذاری ( برنامه فدرال، برنامه pnp، برنامه کارافرینی و …) استفاده می‌کنید.

در این زمینه فاکتورهایی همچون میزان سرمایه، تمکن مالی و رزومه کاری فرد ارزیابی می‌شود. امکان دارد این روش با ریسک‌های متعددی همراه باشد، در این زمینه توصیه می‌شود از وکلای مهاجرت یا موسسات معتبر مهاجرتی کمک بگیرید.

3. مهاجرت از طریق کارآفرینی

ویزای خوداشتغالی یا به‌عبارتی ویزای کارآفرینی کانادا، یک شیوه دیگر برای مهاجرت کاری به این کشور است. افراد برحسب موقعیت، مهارت و تخصص خود به راه‌اندازی یک کسب‌وکار می‌پردازند.

از آنجایی که در سال‌های اخیر، اخذ ویزای کارآفرینی کانادا با تقاضای زیادی موجه شده، کشور کانادا با وضع یک‌ سری محدودیت‌ها، شانس متقاضیان را برای این مهاجرت کاهش داده‌اند.

دریافت ویزای کارآفرینی نیازمند ارائه گواهی سلامت، برخورداری از تجربه کافی جهت اشتغال‌زایی، تمکن مالی و سایر مدارک لازم برای پذیرش است.

جمع‌بندی

ویزای کاری کانادا، شرط مهمی برای افرادی است قصد دارند با کاریابی در این کشور، مهارت‌های خود را گسترش دهند.

قوانین جذب نیروی کار، تا حدود زیادی بسته به مدرک تحصیلی، سابقه کاری و تسلط به زبان است. از آنجایی‌که جمعیت کانادا به سمت پیری رفته و تعداد کم نیروی کار جوان نمی‌تواند پاسخ‌گوی اقتصاد قدرتمند این کشور باشد، سبب‌شده که نخست وزیر کانادا، سیاست جذب مهاجر را برای کمبود نیروی کار، در پیش بگیرد.

 

نتیجه این سیاست، شکوفایی  اقتصادی این کشور و فراهم ‌آوردن بستر رشد برای اتباع خارجی بوده است. در این مقاله تلاش نمودیم تا شما را با چگونگی کاریابی در کانادا، مهاجرت کاری با روش‌های مختلف و انتخاب استان مناسب برای پیشرفت کاری آشنا کنیم و پاسخگوی سوالات شما عزیزان در این زمینه باشیم.