سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا

همه ساله تعداد زیادی توریست برای اهدافی از قبیل دیدن جاذبه‌های توریستی کانادا ویزای توریستی کانادا دریافت کرده و به دیدن طبیعت بکر آن می‌روند. برخی نیز برای دیدار با خانواده و دوستانشان به این کشور سفر می‌کنند.

ویزای توریستی این کشور شامل سه نوع ویزای سینگل، ویزای مولتیپل و سوپر ویزای کانادا است. به‌همین جهت در این مقاله سعی داریم تا در رابطه با ویزای کانادا و مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزا صادر شود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مهاجرت به کانادا

عدم اطلاع از مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا ممکن است شما را دچار سردرگمی کرده و موجب اختلال در برنامه‌ریزی‌تان شود. شما می‌توانید با ویزای توریستی تا مدت 6 ماه در کانادا اقامت داشته باشید، اما بعد از تمام شدن این 6 ماه باید خاک کانادا را ترک کنید.

هر نوع ویزایی شرایط مخصوص به‌خود را دارد. به‌همین جهت برای اخذ آنها باید مدارک مرتبط را ارسال کرد و آزمایشات بایومتریک را نیز از طریق یکی از دفاتر VAC کانادا در ترکیه، امارات یا دیگر کشورهای همسایه تکمیل نمود.

ویزای سینگل

ویزای سینگل، ویزای یک بار ورود است. با این ویزا فقط یک دفعه می‌توانید به کانادا سفر کنید و پس از پایان اعتبار آن باید کانادا را ترک کنید. اگر فرد پیش از پایان اعتبار ویزای سینگل این کشور را ترک کند نمی‌تواند بار دیگر وارد کانادا شود.

ویزای سینگل کانادا تنها مجوز یک بار ورود به خاک این کشور را می‌دهد و پس از خارج شدن از کانادا، با اینکه از اعتبار ویزا باقیمانده، امکان ورود مجدد به خاک این کشور وجود ندارد.

سوپر ویزای کانادا

نام دیگر این ویزا، ویزای والدین است. فردی که دارای اقامت دائم کانادا باشد و بیشتر از 18 سال سن داشته، می‌تواند بستگانی ازجمله پدر بزرگ، مادر بزرگ، پدر و مادر خود را به کانادا دعوت نماید.

دعوت‌کننده یا همان فرزند و نوه متقاضی باید از حداقل حقوق پایه 25921 دلار در سال برخوردار باشد. مدارک اقامت و برگه‌های ارزیابی شرایط مالی و مالیاتی فرد دعوت‌کننده نیز باید ضمیمه پرونده شود. همچنین فرد دعوت‌کننده باید بیمه خدمات درمانی متقاضی را برای حداقل یک سال از داخل خاک کانادا پرداخت کند.

ویزای مولتیپل

ویزای مولتی یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کانادا و دارای اعتبار 5 ساله است و بعد از پایان مدت اعتبار متقاضی باید کانادا را ترک کند.

ازجمله شرایط این ویزا امکان اقامت در کانادا به مدت 6 ماه بعد از هر بار ورود، داشتن اعتبار تا پایان مدت اعتبار گذرنامه و نامحدود بودن تعداد دفعات ورود به کانادا است.

بعد از 6 ماه اول فقط کافیست برای چند ساعت هم که شده از این کشور خارج شده و دوباره وارد شوید تا 6 ماه دیگر به مهلت اقامت‌ اضافه شود.

اگر کسی قصد شرکت در دوره‌های آموزشی یا سمینارهای کوتاه مدت 6 ماهه را دارد، این ویزا بهترین گزینه است. با این ویزا از تمام مرزها و در زمان دلخواه می‌توان به خاک کشور کانادا وارد شد.

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا را دارند و می‌خواهند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند (اگر چه در حالت کلی امکان تبدیل ویزای مولتی به ویزای کار یا اقامت دائم وجود ندارد) تحت شرایطی می‌توانند پس از ورود به خاک کانادا برای دریافت ویزای کار و اقامت دائم اقدام کنند.

ازجمله این شرایط می‌توان ازدواج با یک فرد کانادایی یا درخواست پناهندگی به دلیل عدم امنیت در کشور خود را مثال زد.

اخذ ویزای توریستی کانادا

برای دریافت ویزای توریستی کانادا داشتن شرایط خاصی ضروری است. این شرایط شامل گذرنامه معتبر، مناسب بودن اعتبار مالی، عدم سوءپیشینه، سلامت کامل جسمی و ذهنی، اثبات بازگشت به کشور مبدأ پس از اتمام مدت ویزا، ملزم بودن به رعایت قوانین کشور کانادا در مدت ‌زمان حضور در این کشور، انجام مراحل دریافت ویزای توریستی کانادا، تکمیل و تحویل فرم‌های مربوطه به‌طور دقیق، آماده سازی مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا و ثبت درخواست برای دریافت ویزای توریستی است.

مدت‌زمان صدور ویزای توریستی کانادا

به‌طورکلی مدت‌زمان صدور ویزای توریستی کانادا بستگی به عوامل زیادی دارد. ازجمله عواملی که می‌توان به آن اشاره کرد شرایط سیاسی، تعداد در خواست‌ها، شرایط اجتماعی و نوع ویزا است.

معمولا زمان صدور ویزای توریستی کانادا حداقل 3 و حداکثر 6 ماه است. به‌خاطر داشته باشید که برای متقاضیان، زمان صدور ویزای توریستی کانادا تا پایان اعتبار گذرنامه معتبر خواهد بود. مثال: برای پاسپورتی که 5 سال اعتبار دارد، مدت‌ اعتبار ویزای مولتیپل کانادا نیز 5 سال است.

پیش‌تر گفته شد که بر اساس نوع ویزای درخواستی مدت زمان پاسخ سفارت کانادا متغیر خواهد بود. علاوه بر آن شرایط پرونده فرد و کشور محل سکونت نیز موثر است، البته بسته به شرایط متقاضی می‌تواند این زمان کمتر و یا بیشتر باشد.

جمع‌بندی

همان‌طور که بیان شد ویزای توریستی کانادا انواعی دارد که بسته به شرایط،‌ هر فردی باید مدارک خاصی، به سفارت ارائه بدهد.

با توجه به داشتن شرایط لازم جهت اخذ ویزا و همچنین شیوه ارائه مدارک مورد نظر، صحت مدارک ارسالی و مسیر صحیح برای ارسال مدارک، ممکن است صدور ویزای شما 3 تا 6 ماه به طول انجامد.

البته شرایط بین‌المللی و شرایط سیاسی حاکم در زمان در‌خواست صدور ویزا در بیشتر شدن یا کمتر شدن این مدت زمان تاثیرگذار است. مثلاً در طول همه‌گیری ویروس کرونا تنها یک نوع از انواع ویزاهای توریستی، آن هم به‌صورت محدود صادر می‌شد.

اگر فردی میل مهاجرت به کانادا را داشته باشد و بخواهد پس از پایان مدت زمان ویزای توریستی‌اش اقدام به دریافت اقامت دائم کند، از میان انواع ویزای توریستی، ویزای مولتیپل بهترین گزینه برای او خواهد بود. هر چند مسیر مستقیمی برای دریافت اقامت دائم وجود ندارد، اما می‌توان در صورت داشتن شرایط خاص این امکان را فراهم کرد.

 

قبل از مهاجرت به کانادا سعی کنید با افراد متخصص در این زمینه مشورت نمایید. همچنین می‌تواند از ایرانیانی که در این کشور ساکن هستند اطلاعات لازم را کسب کنید.