همان طور که از نام این دسته از پاریشن‌ها مشخص است، هنگام طراحی و تولید آن‌ها از پروفیل یا همان فریم دور شیشه کمتری نسبت به دیگر پارتیشن‌ها استفاده ‌می‌شود. به دلیل این استفاده حداقلی، زیبایی و امکانات فضا و سازه‌ای که با پارتیشن فریم لس تولید شده‌اند، دو برابر دیگر سازه‌ها خواهد بود. استفاده از پارتیشن فریم لس در فضای کاری و محیط‌های اداری علاوه بر مزیت‌هایی که دارد، فضا را نیز با چالش‌هایی رو به رو ‌می‌کند.

دلایل استفاده از پارتیشن شیشه ای

به طور کلی باید گفت که وجود پارتیشن‌های شیشه ای متفاوت و زیبایی بی نظیر آن‌ها سبب شده که بتوانند طی سال‌های اخیر جایگاه ویژه‌ای در طراحی‌ دکوراسیون‌‌های اداری و طراحی داخلی منازل پیدا کنند. همچنین به دلیل استقبال بی‌نظیر افراد و استفاده از پارتیشن شیشه ای، پارتیشن اداری و پارتیشن فریم لس، در سال‌های آتی این دسته از تجهیزات به عضوی جدایی ناپذیر از ابزارهای مورد استفاده دکوراتور‌ها تبدیل ‌می‌شوند. یکی از پرکاربردترین پارتیشن‌های شیشه ‌ای، پارتیشن‌‌هایی هستند که فریم و قاب در اطراف خود ندارند. این دسته از پارتیشن‌های شیشه ای علاوه بر این موضوع که زیبایی هر سازه‌ای را دو چندان ‌می‌نمایند، هنگام نصب نیز بسیار پر چالش خواهند بود.

11

پارتیشن فریم لس چگونه است؟

در حقیقت پارتیشن فریم لس دسته‌ای از پارتیشن‌های شیشه‌ای به حساب ‌می‌آید که با استفاده از تکنولوژی، اغلب در محیط‌های بسیار لوکس یا مدرن استفاده ‌می‌گردد. اصلی‌ترین تفاوت پارتیشن شیشه ای فریم لس با دیگر پارتیشن‌های شیشه ای در ضخامت فریم است. در واقع باید گفت که پارتیشن فریم لس از فریم برخوردار بوده؛ اما فریم موجود روی آن به قدری باریک است که به همین دلیل به آن پارتیشن بدون فریم گفته ‌می‌شود.

پروفیل به کار رفته در پارتیشن فریم لس نیز همانند دیگر پارتیشن‌های شیشه ای از جنس فلز آلومینیوم است. همچنین یکی از مشهورترین شیشه‌هایی که برای پارتیشن فریم لس مورد استفاده قرار ‌می‌گیرند، شیشه‌های شفاف و شیشه‌های مات هستند. البته اگر شما جزء آن دسته از افرادی محسوب ‌می‌شوید که به دنبال با کیفیت‌ترین نوع شیشه برای پارتیشن خود بوده‌‌اند، باید ذکر کرد که شیشه‌های سوپرکلیر یا همان شیشه‌های شفاف بهترین انتخاب برای شما به شمار ‌می‌روند. همچنین لازم به ذکر است که شفافیت شیشه‌ها سبب انتشار نور و بیشتر شدن زیبایی محیط منزل یا محیط کاری خواهد شد.

12

 

مزایای استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس در محیط کاری

  1. پارتیشن‌های اداری به این دلیل که تمام بخش‌های آن از شیشه تشکیل شده، این امکان را برای کارمندان و کارکنان به وجود ‌می‌آورد که بدون هیچ گونه کمبود نور یا کاهش نوری به انجام فعالیت‌های خود بپردازند. همچنین استفاده از پارتیشن اداری این امکان را به شما ‌می‌دهد که بدون اشغال فضا و کوچک کردن فضای کاربردی، در یک سالن بزرگ تفکیک کاربری صورت گیرد.
  2. با استفاده از پارتیشن‌های شیشه ای فریم لس دیگر احتیاجی به نورپردازی نخواهید داشت. همان طور که ‌می‌دانید هنگام استفاده از دیگر پارتیشن‌ها حتی آن دسته از پارتیشن‌‌های شیشه‌ ای که دارای فریم هستند، باید از اقلام نورپردازی استفاده نمایید؛ زیرا مقدار قابل توجهی از نور موجود درون سالن اصلی نمی‌‌تواند از دیواره پارتیشن عبور کنند.
  3. پارتیشن فریم لس به دلیل برخورداری از شفافیت بسیار بالا، توانسته حس نزدیکی و صمیمیت را در میان تمام کارمندان ایجاد نماید. همچنین این پارتیشن تمامی کارمندان را به صورت یک کل منسجم نشان ‌می‌‌دهد، به این معنا که هر کدام از کارکنان مسئولیتی مجزا را برعهده داشته و از تفاوت‌هایی برخوردار هستند، اما در عین این تفاوت‌ها با یکدیگر هماهنگی‌های لازم را نیز دارند. از دیگر مزیت‌های پارتیشن اداری این است که سبب ‌می‌شود مدیران نظارت مستقیمی بر فعالیت روزانه کارکنان و کارمندان خود داشته باشند.
  4. شیشه ای که در پارتیشن فریم لس مورد استفاده قرار ‌می‌گیرد از استحکام بالایی برخوردار است و همین موضوع سبب شده که هنگام بروز سوانح طبیعی و حوادث غیرطبیعی آسیب بسیار کمتری ببینند و به هیچ عنوان نشکنند.

عوامل تاثیرگذار بر قیمت پارتیشن شیشه ‌ای فریم لس

  1. تک جداره یا دوجداره بودن شیشه‌های پارتیشن
  2. ضخامت شیشه‌ای که در نوع دوجداره پارتیشن مورد استفاده قرار گرفته است.
  3. شفافیت شیشه‌ها
  4. رنگ شیشه‌‌های استفاده شده در پارتیشن فریم لس
  5. آرم یا لوگویی که روی شیشه حکاکی شده است.
  6. میزان مقاومت شیشه در برابر ضربه و حرارت

سخن پایانی

در کل طبق اطلاعات به دست آمده و تحقیقاتی که صورت گرفته؛ به نظر ‌می‌‌رسد پارتیشن اداری و پارتیشن فریم لس یکی از بهترین و مستحکم‌‌ترین نوع پارتیشن‌ها به حساب ‌می‌آیند. همچنین این دسته از پارتیشن‌ها جزء بهینه‌‌ترین و با صرفه‌ترین انواع پارتیشن‌ها در طراحی دکوراسیون‌ محسوب ‌می‌شوند که به راحتی ‌می‌‌توانند جلوه خاصی به طراحی‌‌های شما بدهند.

 

منبع: خوندنی آنلاین