فلاور باکس چیست؟

فلاور باکس همانطور که از نامش پیداست، جعبه گل است. این جعبه گل را در نمای بیرونی خانه اجرا ‌می‌کنند. استفاده از فلاور باکس روشی رایج در میان افرادی است که به دلیل متراژ کم خانه خود و عدم بهره‌مندی از فضای کافی نمی‌‌توانند باغچه داشته باشند. انواع مختلفی از گل و گیاه در فلاور باکس‌ها کاشته شده و از آن‌ها برای زیباسازی تراس یا حیاط خانه یا روف گاردن استفاده ‌می‌شود. فلاور باکس‌ها ‌می‌توانند جنس‌های متفاوتی داشته باشند که از رایج‌ترین نوع آن‌ها از نظر جنس ‌می‌توان فلاور باکس چوبی را نام برد.

مقایسه فلاور باکس‌ها از نظر جنس

فلاور باکس‌ها را از جنس‌های متفاوتی تهیه ‌می‌کنند. برای انتخاب مناسب‌ترین فلاور باکس برای شما، در ادامه به مقایسه آن‌ها از نظر جنس خواهیم پرداخت.

فلاور باکس چوبی

به دلیل استفاده از روکش چوبی مقاوم در برابر رطوبت در این نوع از فلاور باکس‌ها، مقاومت مناسبی در برابر رطوبت دارند. همچنین از نظر ظاهری نیز فلاور باکس‌های چوبی ظاهر زیباتری دارند.

فلاور باکس پلاستیکی

از مزایای فلاور باکس‌های پلاستیکی ‌می‌توان به وزن سبک و قیمت کم آن‌ها اشاره کرد. البته اگر به این دلایل فلاور باکس پلاستیکی را انتخاب کرده‌اید لازم است بدانید که از نظر ظاهری زیبایی فلاور باکس‌های چوبی را نداشته و همچنین از تنوع مدل و رنگ‌بندی نیز بی بهره‌اند.

فلاور باکس سفالی

فلاور باکس‌های سفالی در مقایسه با مدل‌های دیگر فلاور باکس تنوع و رنگ‌بندی متنوع‌تری دارند. از مهمترین ایرادات و مشکلات فلاور باکس‌های سفالی ‌می‌توان به مقاومت کم آن‌ها در برابر ضربه‌های احتمالی اشاره کرد.

فلاور باکس سنگی

فلاور باکس‌های سنگی معمولا جنبه اشرافی و سنتی دارند. از معایب این نوع فلاور باکس‌ها ‌می‌توان به این اشاره کرد که پس از نصب امکان جابه‌جایی ندارند.

فلاور باکس بتنی

فلاور باکس‌های بتنی در انواع طرح‌ها ساخته ‌می‌شوند. پس از نصب فلاور باکس بتنی امکان جابه‌جایی آن وجود ندارد. در ساخت این نوع از فلاور باکس‌ها از سیمان و میلگرد استفاده ‌می‌شود.

فـلاور باکس شیشه ای

فلاور باکس‌های شیشه ای زیبایی ظاهری حیرت انگیزی دارند. در این فـلاور باکس‌ها ‌می‌توان از سنگ‌های رنگی استفاده کرد که جلوه خاصی به روف گاردن، حیاط یا تراس ‌می‌بخشند. البته مقاومت پایین فـلاور باکس شیشه ای در مقابل فشار و ضربه نیز موضوع مهمی است که باید به آن توجه داشت.

مزایا و معایب استفاده از فـلاور باکس در روف گاردن

فلاور باکس‌ها زیبایی روف گاردن را چند برابر ‌می‌کنند. در ادامه به بررسی مزایا و معایب آن‌ها ‌می‌پردازیم تا بهتر بتوانید در این‌باره تصمیم بگیرید.

مزایای استفاده از فـلاور باکس در روف گاردن

به جز فلاور باکس بتنی و فـلاور باکس سنگی، دیگر نمونه‌ها از جمله فـلاور باکس چوبی قابلیت جابه‌جایی دارند. پس در صورتی که در آینده قصد داشته باشید دکوراسیون روف گاردن را عوض کنید، ‌می‌توانید محل قرارگیری فلاور باکس‌ها را نیز تغییر دهید. همچنین فـلاور باکس‌ها در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی ساخته ‌می‌شوند که با توجه به دکوراسیون مدنظر خود ‌می‌توانید طرح و رنگ مورد نظر را سفارش دهید. مقاومت فـلاور باکس‌ها بسیار خوب بوده و تا سال‌ها ‌می‌توانند روف گاردن شما را زیبا نگه دارند. البته در هنگام سفارش فلـاور باکس ویژگی هر جنس را مطالعه کنید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

زیباسازی روف گاردن با فلاور باکس

معایب استفاده از فلاور باکس در روف گاردن

اندازه بزرگ فلاور باکس‌ها از معایبی است که ‌می‌توان به آن اشاره داشت. در واقع اندازه فـلاور باکس‌ها طوری است که موقعیت آن‌ها نسبت به دیگر اجزا و بخش‌های دکوراسیون متفاوت‌تر به نظر ‌می‌رسد. همچنین هر فـلاور باکس با هر جنسی که داشته باشد، معایب خاص خودش را دارد. مثلا فـلاور باکس‌های چوبی پس از دو الی سه سال ذره ذره علائمی از پوسیدگی از خود نشان ‌می‌دهند که البته این مسئله به اقلیم نیز مربوط است. مثال دیگر فـلاور باکس‌های شیشه ای هستند که مقاومت بسیار کمی در مقابل ضربه و فشار دارند.

سخن پایانی

فـلاور باکس در واقع جعبه گل است که از آن برای زیباسازی روف گاردن، حیاط و تراس خانه استفاده می شود. افرادی که به دلیل متراژ پایین خانه خود نتوانسته‌اند باغچه بسازند، به وسیله فـلاور باکس‌ها ‌می‌توانند فضای سبز زیبایی برای خانه خود ایجاد کنند. فـلاور باکس‌ها از جنس‌های مختلفی از جمله چوب، شیشه و سنگ ساخته ‌می‌شوند. برخی از آن‌ها مانند فـلاور باکس سنگی و بتنی قابلیت جابه‌جایی ندارند اما دیگر فـلاور باکس‌ها را ‌می‌توان جابه‌جا کرد و آن‌ها را با دکوراسیون‌های جدیدتر وفق داد. چوبین ویلا با استفاده از انواع فلاورباکس چوبی، آلاچیق، پرگولا و … طراحی و اجرای حرفه‌ای روف گاردن را با توجه به نیاز شما مشتریان ارائه می‌دهد. می‌توانید برای مشاهده نمونه کارها به وبسایت چوبین ویلا به آدرس اینترنتی choobinvilla.ir مراجعه و همچنین برای مشاوره رایگان با کارشناسان چوبین ویلا تماس بگیرید.

منبع: حرف تازه