طراحی ویلا چوبی

 

ویژگی های ویلای چوبی

برای ساختن ویلای چوبی زیباتر و امن‌تر نسبت به دیگر ویلاهای موجود در هر منطقه، نکات متعددی وجود دارند که شما با توجه به آن‌ها می‌توانید سازه خود را خاص‌تر از هر سازه دیگری نمایید. در اصل هر سازه و ویلایی که تماماً از چوب ساخته شده ‌باشد، برای تامین گرما در روزهای سرد زمستانی یا تامین سرما مناسب در گرم‌ترین روزهای تابستان به مقدار انرژی کمتری احتیاج خواهد داشت.

از دیگر نکاتی که در هنگام طراحی و ساخت یک ویلای چوبی حائز اهمیت خواهد بود، تاثیرات کم زیست محیطی آن است. همچنین ساخت ویلا از جنس چوب ردپای کربن کمتری نسبت به روش‌های دیگر ساختمانی دارد و این موضوع به این صورت بوده که چوب استفاده شده در ویلا، به جهت واکنش ‌پذیری، کربن دی اکسید موجود در هوا را جذب می‌کند و به این صورت از به وجود آمدن آلودگی زیست محیطی جلوگیری خواهد کرد.

ویلای چوبی با ممانعت از عبور حرارت درون ساختمان به جریان هوای بیرون، به هیچ عنوان همانند یک پل حرارتی عمل نمی‌کند، بلکه به عنوان یک عایق حرارتی عمل نموده و تا حد چشمگیری از به هدر رفتن انرژی گرمایی جلوگیری خواهد کرد. طبق ویژگی ذکر شده ویلای چوبی در طول تابستان بسیار خنک بوده و به هیچ عنوان هوای درون ویلا مرطوب یا شرجی نمی‌گردد. همچنین ویلا در فصل زمستان نیز مقدار بسیار زیادی از گرمای درونی خود را نگه می‌دارد و این ویژگی در این نوع از ویلاها سبب شده‌ که امروزه به عنوان یک ساخت و ساز بسیار پایدار در سراسر جهان شناخته شود.

طراحی ویلا چوبی

عوامل موثر بر قیمت ویلا چوبی

اندازه قطر دیواره چوبی ویلا یکی از مواردی است که بر قیمت ویلا چوبی تاثیرگذار است و با توجه به محیط مورد نظر برای ساخت، این اندازه متغییر می‌باشد ؛ به این معنا که این اندازه در مناطق سردسیری کشور کمی بیشتر از قطر دیوارهای چوبی در مناطق گرمسیر بوده است. همچنین هنگام ساخت باید متراژ ساختمان را در نظر داشته باشید، زیرا چوب به ‌کار رفته مهم‌ترین عامل تعیین قیمت به حساب می‌آید.

طراحی ویلای چوبی

هزینه های ساخت یک ویلای چوبی

یکی از متداول‌ترین سوالاتی که در مرحله اول برای اغلب مردم به وجود می‌آید این موضوع است که کمترین میزان هزینه برای ساخت یک ویلای چوبی متوسط چقدر خواهد بود؟ یا به عبارت دیگر مقدار این هزینه در نقاط مختلف ایران با شرایط آب ‌و ‌هوایی مختلف چقدر تخمین زده می‌شود و چه تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند.

در مرحله اول برای پاسخ به این سوال باید بیان نمود که برای ساختن یک ویلای چوبی قبل از شروع پروژه، باید با توجه به نیاز خود و نوع کاربری ویلا، یک میزان حداقلی قیمت برای ساخت تعیین نمایید. دو عامل در برآورد این قیمت بسیار تاثیرگذار هستند؛ اولین عامل نوع چوب به کار رفته در ویلا و دومین عامل ابعاد ویلا چوبی بوده‌اند. البته زمینی که قرار است ویلا در آن بنا گردد نیز باید در نظر گرفته شود؛ زیرا قیمت زمین نیز در هر منطقه با منطقه دیگر بسیار متفاوت خواهد بود.

در مرحله پایانی نیز شما باید دستمزد افرادی که وظیفه ساخت سازه را برعهده دارند، با توجه به تعداد و ساعت کاری تخمین بزنید. پیشنهاد ما به شما این است که حتما پیش از شروع پروژه تمامی نکاتی را در نظر بگیرید تا در طول انجام پروژه با مشکلات مالی و کمبود بودجه مواجه نشوید.

سخن پایانی

با توجه به رویاهای هر فرد، به نظر می‌رسد که داشتن ویلای چوبی رویایی برای هر فرد از نظر تعداد اتاق‌های موجود درون ویلا، منظره ویلای چوبی، امکانات و … با فرد دیگر متفاوت خواهد بود. ضمن این که یافتن بهترین تیم جهت ساخت ویلا و همچنین تامین هزینه، از مهمترین دغدغه‌های فرد سازنده به شمار می‌‎روند. به یاد داشته باشید که برای موفقیت در این راه که پروسه‌ای شش تا دوازده ماهه است، به اعتماد و ارتباط صریح و روشن با تیم خود نیازمند هستید.

 

منبع: حرف تازه