بعضی از افراد به تعریق شدید بدن دچار هستند که نام این بیماری هایپر هیدروزیس است. هایپر هیدروزیس به این گونه است که بدن فرد مبتلا به طور غیرعادی شروع به تعریق زیاد می‌کند و بدین صورت نیست که در اثر فعالیت زیاد رخ دهد. بدن فرد در هنگام شب یا زمانی که فعالیت فیزیکی کمی دارد، شروع به تعریق می‌کند. عرق کردن به طور غیر عادی باعث شده تا اعتماد به نفس شخص در بیشتر مکان های اجتماعی کاهش یابد. هایپر هیدروزیس درمان قطعی نداشته اما می‌توان از طریق بوتاکس به اشخاصی که از این بیماری رنج می‌برند، کمک کرد. پس از تزریق می‌توانید به خوبی شاهد تأثیر بوتاکس بر تعریق بدن باشید.

تزریق بوتاکس چگونه به تعریق بدن کمک می‌‌کند؟

این بیماری معمولاً در سن بلوغ و بزرگسالی رخ می‌دهد. تزریق بوتاکس یکی از راه‌های غیرجراحی تأثیرگذار برای حل این بیماری است. پزشک متخصص در ابتدا ناحیه مورد نظر را معاینه می‌کند و مقداری که برای کم شدن تعریق مؤثر است را تعیین خواهد کرد. تمامی مراحل تزریق بهتر است توسط مرکز تزریق تخصصی بوتاکس صورت گیرد. تزریق بوتاکس به هر نقطه از بدن باعث شده تا سیگنال‌های عصبی که از طریق غدد تعریق به روی پوست ارسال شده است، مسدود شوند. کمک گرفتن از بوتاکس در درمان و کم شدن تعریق بدن یک روش مؤثر و کم خطر بوده و کمک به برگرداندن اعتماد به نفس شخص می‌کند. شما می‌توانید برای انجام تزریق تخصصی بوتاکس در تهران به کلینیک زیبایی کیمیا مراجعه نمایید.

تزریق بوتاکس چگونه به تعریق بدن کمک می‌‌کند؟

انواع تعریق و عملکرد بوتاکس در درمان آن

تعریق زیاد بدن که توجیه علمی نداشته باشد را تعریق شدید نوع اپل می‌گویند. این نوع از تعریق هنگامی که غدد تعریق فرد تحریک شده و فعال می‌شوند، رخ می‌دهد که ممکن است ارثی باشد. اگر تعریق شدید وابسته به بیماری باشد، از نوع ثانویه است که هر دو نوع تعریق را می‌توان از طریق بوتاکس کاهش داد. غدد تعریق در کف دست و پا، زیر بغل و دیگر قسمت‌های بدن که دارای پالس عصبی هستند، ترشح می‌شود. این غدد بدون تحریک قادر به ترشح نخواهند بود. هنگامی که بوتاکس توسط پزشک تزریق می‌شود راه این پالس‌های عصبی که عامل تعریق شدید هستند، مسدود شود. این نوع بوتاکس در مطب پزشک و در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود در حالی که نیاز به بی‌حسی نیز ندارد.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

برای تزریق بوتاکس در زیر بغل باید حداقل 18 سال را داشته باشید. این نوع روش برای درمان تعریق شدید بدن یکی از آخرین روش‌ها است به طوری که شما باید در ابتدا از درمان‌های غیرتهاجمی مانند استفاده از لباس‌های ضدتعریق و دارو استفاده کنید. هنگامی‌که دیگر درمان‌های موضعی بر بدن جواب ندهد لازم است به سراغ تزریق بوتاکس بروید. البته عده‌ای از افراد که مبتلا به بیماری‌های خاص هستند و دارو مصرف می‌کنند، نباید اقدام به تزریق بوتاکس کنند. ناگفته نماند که اگر پیش از تزریق به بیماری‌هایی همچون اختلال در تنفس و گفتار و اختلالات بلع دچار شوید، نباید تزریق را انجام دهید.

تزریق بوتاکس برای چه کسانی مناسب است؟

نحوه درمان تعریق شدید بدن به وسیله بوتاکس

در بعضی از اوقات برای احساس راحتی هر چه تمام شما، ممکن است از بی‌حسی موضعی استفاده شود اما ممکن است برای بعضی از قسمت‌های بدن نیاز به بی‌حسی نباشد. تزریق بوتاکس در نزدیکی غدد تعریق از طریق سوزن های نازک صورت می‌گیرد. دوز مجاز برای تزریق بوتاکس زیر بغل 50 واحد بوده که این میزان برای هر شخص و شرایط بیماری متفاوت است و تقریباً حدود 10 تا 30 دقیقه طول می‌کشد که این موضوع به محل تزریق و سایز آن وابسته است. در تزریق بوتاکس نیاز به بستری شدن نبوده و تمامی بیماران می‌توانند بعد از تزریق به کارهای روزمره خود برسند.

زمان تأثیر گذاری بوتاکس بر تعریق بدن

کاهش چشمگیر تعریق بدن را در چند روز پس از بوتاکس مشاهده خواهید کرد اما برای تأثیر بیشتر بر روی این بیماری حدود 7 الی 14 روز زمان نیاز است. در بیشتر افراد طی سه روز این تأثیر نمایان می‌شود اما به طور کل به شرایط بیمار بستگی دارد.

کلام آخر

بوتاکس یکی از روش‌های آسان و بدون جراحی بی‌خطر و مطمئن برای درمان تعریق شدید بدن است، به‌ گونه‌ای که بعد از تزریق اعتماد به نفس از دست رفته افراد نیز باز می‌گردد. هنگامی‌که شما تزریق را در یک محل انجام می‌دهید تأثیر آن را بر نقاط دیگر بدن نیز مشاهده خواهید کرد اما ضعف عضلانی را در پی دارد و به همین دلیل بهتر است افرادی که دچار بیماری عصبی و عضلانی هستند برای تزریق بوتاکس اقدام نکنند. در نظر داشته باشید که می‌بایست به پزشک متخصص جهت تزریق مراجعه نمایید تا تاثیر بوتاکس بر تعریق بدن را مشاهده کنید.

 

منبع: فرازاندیشه