سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارزیابی هزینه غرفه سازی

تخمین بودجه و برنامه‌ریزی هزینه غرفه سازی نمایشگاه باید توسط طراح با در نظر گرفتن شرایط بودجه غرفه‌دار صورت بگیرد. اگر مشکلی در زمینه هزینه‌ها وجود داشته باشد وظیفه طراح است که با پیشنهادهای جایگزین بدون آن‌که مفهوم طراحی ارزش‌محور را به خطر بیاندازد، مشکل را حل و فصل کند.

برای غرفه‌سازی باید زمان گذاشت و مختصری در مورد معیارهایی که می‌توانند بر موفقیت غرفه تأثیر بگذارند، تعمق کرد. این معیارها عمدتاً شامل تعیین بودجه اولیه، فضای مورد نیاز، وسایل حمل و نقل می‌شود و نیاز به پایه‌هایی که دوباره قابل استفاده باشند.

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی به همراه بازار فروش بهتر

درک این‌ نکات می‌تواند به شما کمک می‌کند تا تصمیمی آگاهانه برای انتخاب مناسب‌ترین مکان با بهترین هزینه برای غرفه خود بگیرید که بازگشت سرمایه را به همراه داشته باشد.

  • فضا و مکان

رزرو فضای غرفه خود از یک سال قبل یا بلافاصله پس از پایان نمایشگاه فعلی می‌تواند معجزه کند، زیرا گزینه‌های متعدد و فرصتی برای رزرو فضای خود با نرخ ارزان‌تری به شما می‌دهد.

میزان بودجه و هدف شما از شرکت در نمایشگاه میزان متراژ فضایی را که نیاز دارید، تعیین می‌کند. تنها فضاهایی که غرفه‌داران برای ایجاد آن‌ها در غرفه هدف مجزایی دارند، اختصاص فضایی برای جلسه، انبار، مکان استراحت و تعبیه مکانی برای پذیرایی، دیزاین و پیشخوان ارائه محصولات است.

غرفه‌ها هر چه ورودی بیشتری داشته باشند، دعوت‌کننده‌تر هستند و متقابلاً افزایش فروش خواهند آورد. برای طراحی غرفه و جایگاه نصب بنر برای فروش بهتر، ورود و خروج غرفه دوبر یا جزیره خیلی تعیین‌کننده می‌توانند باشد.

اگر از سازمان‌دهندگان نمایشگاه نقشه دقیقی از زمین برگزاری دریافت کنید، می‌توانید به این موضوع پی ببرید. الگوی ترافیک در سالن نمایشگاه عامل تعیین‌کننده مکان غرفه شما خواهد بود. جریان آمد و شد مردم را از روی ورودی و خروجی‌های اصلی، مسیرهای کنفرانس، دستشویی‌ها و کافه تریا در نظر بگیرید. از قبل از برگزارکنندگان نمایشگاه محل قرارگیری ستون‌ها و کانال‌های تهویه فضای داخلی را سوال کنید. ندانستن این موضوع می‌تواند در اجرای طراحی خلاقانه شما اختلال ایجاد کند.

  • نورپردازی

طراحی نورپردازی غرفه باید با کسب و کار شما همخوانی داشته باشد. بنابراین تنها به نورپردازی خود نمایشگاه اکتفا نکنید. همیشه نورپردازی ویژه خود را در محل غرفه طراحی کنید تا مطمئن شوید که آن فضایی که مدنظرتان است در نمای غرفه ایجاد شده است.

نورپردازی رنگی در انتقال موضوع متمایز برای طراحی غرفه شما می‌تواند انتخاب خوبی باشد. اما این نکته هم هست که فضای زیادی برای این نوآوری وجود ندارد و نیازی به انجام آن هم نیست. ایده‌های ساده غرفه‌سازی نیز می‌تواند بسیار موثر باشد. تنوع رنگی زیاد ممکن است منجر می‌شود فضا آشفته به نظر برسد و چشم‌انداز نشان تجاری شما را تحت الشعاع قرار دهد. یادمان باشد که هدف اصلی این است که واضح‌ترین و سریع‌ترین تداعی برندتان را در ذهن شرکت‌کنندگان ایجاد کنید.

  • گرافیک برندسازی

گرافیک در نمایشگاه‌ها در سه نقطه کلیدی بصری به کار می‌رود تا پیامی واضح را به بیننده ارسال کند. این سه نقطه عبارتند: از برندسازی بالا، برندسازی سطح چشم و برندسازی سطح پایین.

  1. برندسازی بالا:

جایی است که نام و لوگوی شرکت شما روی سر در غرفه قرار می‌گیرد تا حتی برای بینندگان دور به راحتی قابل مشاهده باشد. یک بنر آویزان شده از بالا نیز ایده خوبی برای جلب توجه از فاصله دور است. با این حال می‌خواهید دستورالعمل‌های سازمان‌دهنده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که مقررات رعایت شده‌اند و هزینه‌های مربوطه برای نصب بنر در نظر گرفته شده است.

  1. برندسازی سطح چشم:

جایی است که گرافیک نمایشگاهی میان دیوار غرفه شما با غرفه همسایه رخ نشان می‌دهد. این برای متمایز کردن شرکت شما از همسایگان‌تان است، زمانی که بازدیدکنندگان از سرسرا راه می‌روند. پیام های برند، برچسب‌ها، آرم‌های خط محصول، الگوهای طراحی، تصاویر برند برای متمایز کردن طراحی نمایشگاه در این قسمت گنجانده می‌شوند.

  1. برندسازی سطح پایین:

هنگامی که بازدیدکننده به غرفه نمایشگاهی شما نزدیک باشد، آنجا در سطح نزدیک دید او می‌توانید برند خود را به گونه‌ای دیگر ارائه دهید و جزئیات بیشتری را در مورد این‌که کسب و کارتان در چه زمینه‌ای است، به دست دهید. اینجا بهتر است از متن استفاده نکنید و جلوه‌های بصری ایجاد کنید، این‌گونه تأثیر بیشتری روی اذهان می‌گذارید.

  • فونت گرافیک

اما فونت باید در هر سه نقطه بصری یکسان ولی اندازه فونت می‌تواند متفاوت باشد. اکیداً توصیه می‌شود از بیش از دو فونت منحصر به فرد استفاده نشود. همچنین، متن حتی در برندسازی سطح پایین باید حداقل، واضح و دقیق باشد.

از آنجایی که شرکت کنندگان در طول نمایشگاه باید از ده‌ها غرفه نمایشگاهی بازدید کنند، میزان توجه و دید اول آن‌ها محدود خواهد بود. بنابراین بیشتر به تصاویر و عکس‌های نمایشگاهی تکیه کنید تا متن.

 

ایده‌های طراحی مقرون به صرفه غرفه سازی

غرفه‌سازی به صورتی که مقرون به صرفه باشد، کاملا امکان‌پذیر است. به طوری که با کمترین هزینه و سرمایه‌گذاری بیشترین برداشت و برگشت سرمایه را از شرکت در نمایشگاه داشته باشید.

  • استفاده از بنرهای رول‌آپ در فضای غرفه یا مکان‌های دورتر حتی می‌تواند هم ارزان باشد و هم تاثیر مطلوب را ایجاد کند. این کاری انعطاف‌پذیر است و به خوبی چشم می‌آید. گرافیک خوب و خلاقانه می‌تواند آن را اثرگذارتر و الهام‌بخش کند.
  • یکی از راه‌های عالی دیگر برای صرفه جویی در بودجه، اجاره غرفه به جای خرید آن است.
  • یکی دیگر از راه‌های سودآور برای تأثیرگذاری در یک رویداد، اجاره سازه پوسته‌ای پیش‌ساخته است.

غرفه نمایشگاهی مدولار می‌تواند یکی از ایده‌های صرفه‌جویی عالی باشد. چراکه می‌توان از آن چند بار استفاده کرد. مدولار دارای تنوع اندازه و اشکال هم هست.

 

ایده‌های تعاملی برای بازاریابی در غرفه نمایشگاهی

نمایشگاه‌ها فرصتی عالی برای بازاریابی محصول یا خدمات شما و ایجاد ارتباطات در صنعت هستند. اگرچه درصدی از موفقیت نشان تجاری شما به غرفه نمایشگاهی شما بستگی دارد، درصد قابل توجه دیگر به نحوه جذب بازدیدکنندگان وابسته است.

  • ارائه نمایش زنده و حضوری از محصول یا خدمات
  • سازماندهی بازی‌ها و مسابقات
  • توزیع رایگان هدایای مناسب با برندتان
  • نصب قاب عکس از رویدادهای شرکت
  • ایجاد مکان استراحت و آرامش همراه با wi-fi رایگان
  • تبلیغ پلتفرم دیجیتال و برنامه‌ریزی استراتژی رسانه‌ای
  • عرضه کردن برند از طریق واقعیت مجازی و واقعیت افزوده VR/AR

برای تعیین دقیق هزینه غرفه‌سازی با کارشناسان فرارنگ تماس (88515829-021 و 09122115018)حاصل کنید.

منبع: بهترین یاب