سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرنیز با نور مخفی، ایدهای خلاقانه برای دکوراسیون خانه -آرکا دکور

در طراحی دکوراسیون داخلی خانه، انتخاب رنگ و سبک قرنیز، موضوعی جزئی اما بسیار مهم است. حتی برای تغییر دکوراسیون یا بازسازی ایده‌ای که اغلب طراحان ارائه می‌دهند، تغییر سبک قرنیزها با کمترین هزینه قابل اجرا است. قرنیزها امروزه در سبک‌هایی نظیر قرنیز مدرن، کلاسیک و قرنیز با نور مخفی و در رنگ‌های مختلف چون قرنیز سفید  و رنگ نورهای متفاوت موجود هستند که در ادامه مفصل درباره هر یک از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

قرنیز نوری قرنیزهایی هستند که به صورت توکار یا روکار و یا نیمه توکار، نور نامرئی در فضا پخش می‌کنند. این طراحی علاوه بر پوشش درزهای کف دیوار، جنبه زیبایی‌شناسی نیز دارد و نوعی حس معلق بودن در فضا ایجاد خواهد کرد. این نوع قرنیزها که با چراغ‌های LED ساخته می‌شوند، از جدیدترین قرنیزها هستند که نورپردازی حاصل از آن در قسمت‌های مختلف خانه علاوه بر فضای داخلی در فضاهایی مثل پارکینگ و انباری و راه‌ پله‌ها نیز کاربرد دارند.

مزایای قرنیز نوری

کاربرد اصلی استفاده از قرنیز ممانعت از آسیب رساندن به دیوار و کفپوش بر اثر ضربه، سایش یا نفوذ رطوبت است. اما قرنیز نوری علاوه بر این مورد دارای کاربردهای زیر نیز می‌باشد:

· قرنیز با نور مخفی با ترکیب رنگ نوری مختلف، جنبه زیباشناسی به فضا می‌دهد. به خصوص این موضوع درباره فضای دکوراسیون داخلی و اتاق پذیرایی مد نظر است. البته باید به تناسب رنگ نور با مبلمان و پرده پذیرایی و کفپوش و دیوار نیز دقت کرد. 

· ترکیب رنگی که ایجاد می‌کند قابل تطبیق با هر نوع سبک و سیاقی از معماری داخلی، مدرن، کلاسیک، مینیمال و غیره است.

· به دلیل این‌که قرنیزهای نوری فضایی خالی در پشت خود دارند، برای کار مخفی کردن کابل‌ها و سیم‌های روی کار عالی هستند. در این شرایط استحکام و طول عمر سیم‌ها نیز افزایش می‌یابد.

انواع قرنیزها

نور مخفی را می‌توان در انواع قرنیزهای زیر اعمال کرد:

قرنیز سرامیکی: این نوع قرنیز از قدیمی‌ترین و گران‌ترین انواع قرنیزها است. نورها به صورت نواری در بالا و پایین قرنیز و توی کار قرار می‌گیرند. این قرنیز برای راهروها و راه پله‌ها و فضای انباری از بهترین انتخاب‌ها است. زیرا در برابر گرما و سرما و ضربه و رطوبت مقاوم هستند. اگر قرنیز با نور مخفی برای این فضاها به کار برود باید از نور سفید یا زرد استفاده شود که به روشنایی فضا کمک بیشتری کند.

قرنیز سنگی: این قرنیز نیز متداول و نسبت به انواع دیگر گران‌تر اما با جلوه‌ای عالی است. بیشتر برای دکوراسیون مجلل و تالارهای بزرگ به کار می‌رود. سنگ‌ها به وسیله دستگاه‌های CNC تقطیع می‌شوند و چراغ‌های LEP روی آن به قاعده اجرا می‌شود.

قرنیز چوبی: قرنیز چوبی نیز اغلب برای طراحی داخلی در سبک لوکس به کار می‌رود. این نوع قرنیز اغلب از جنس چوب افرا یا بلوط بوده و نسبت به رطوبت و حشرات حساس است، مگر مدام از آن مراقبت شود و برای این موضوع تدابیری اندیشیده شود. این نوع قرنیز گران‌تر از انواع دیگر است. طراحی نور در بالا یا پایین نوار و به صورت توکار اجرا می‌شود.

قرنیز MDEاین قرنیز از چوب مصنوعی ساخته شده است. وزن کمی دارد و قیمت آن به نسبت پایین است. بعضی از انواع آن در برابر نفوذ رطوبت پایدارند و در تنوع رنگی و طرح‌های مختلف در بازار موجود است. نوار نور خطی روی قرنیز تعبیه می‌شود. قرنیز MDE با نور مخفی برای فضای داخلی خانه مناسب است. رنگ انتخابی نور آن باید متناسب با دکوراسیون اکلی باشد.

قرنیز PVCقرنیز PVC از همه انواع قرنیزها ارزان‌تر است و جنس آن از پلیمر یا پلاستیک فشرده است. وزن کم، طول عمر بالا و مقاومت در برابر رطوبت و حشرات دارد. نام دیگر این قرنیز که وینیل است، پرفروش بوده و به خاطر ویژگی‌های آن، انتخاب خوبی برای پارکینگ و انباری با نور مخفی سفید و زرد است.

قرنیز پلی استایرن: این نوع قرنیز هم از پلیمر مصنوعی یا همان پلاستیک فشرده ساخته شده است. نسبت به انواع دیگر از انعطاف‌پذیری بالاتری برخوردار است و مناسب برای نصب در فضاهای قوس‌دار است. توپر بوده و در برابر نوسانات دما مقاوم است. قابل شستشو و ضد حشره و باکتری و ضدضربه و ضدحرارت است و برای فضای کاری اداری و بیمارستان انتخابی عالی است. علاوه بر این برای سطوح چوب و لمینت هم بسیار مناسب است. نصبی آسان و سریع دارد و هزینه نگهداری آن پایین است.

قرنیز پلی یورتان: قرنیز پلی یورتان در رنگ و طرح متنوع است. ضد حریق و ضد سایش بوده و برای استفاده در قسمت‌های دندانه‌دار، به دلیل انعطاف‌پذیری بالا بسیار مناسب است. استفاده از آن موجب صرفه‌جویی در وقت می‌شود. برای کمک به کاهش هزینه در نورپردازی، قرنیز پلی یورتان می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

قرنیز مدرن با نور مخفی

قرنیزهای مدرن اغلب ساده هستند و برای طراحی‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مثلاً قرنیز مستطیلی یا قرنیز مسطح میان قرنیزهای مدرن رایج‌تر هستند. قرنیزهای مدرن به خاطر طراحی ساده‌ای که دارند برای دکوراسیون مینیمالیستی یا دیوارهایی که از کاغذ دیواری شلوغی پوشیده شده‌اند، مورد استفاده قرار می‌گیرند زیرا در فضا هارمونی ایجاد می‌کنند.

قرنیز مدرن سفیدی که دست‌ساز است با ارتفاع 12 اینچ به بالایی که دارد، بین دیوار و سقف رنگی متفاوت ایجاد کرده و زیبایی فضا را دوچندان خواهد کرد. این طرح با تعبیه نور خطی در آن، فضایی رویایی و هنری رقم خواهد زد.

قرنیز مدرن فلزی هم که براق است و از فولاد ضدزنگ و ورقه‌های فلزی براق ساخته شده، با ترکیب چراغ‌های LED فضایی پرجلوه ایجاد خواهد کرد.

قرنیز سفید

رنگ سفید برای قرنیز رنگ متداولی است که در دو نوع مات و صدفی موجود است. قرنیز سفید مات به خصوص با سبک مدرن و مینیمالیستی همخوانی دارد. قرنیز سفید به خاطر این‌که رنگی خنثی است با همه نوع دکوراسیونی هماهنگ است. به خصوص در شرایطی که بخواهیم با عناصر دیگر فضا رنگ متضاد ایجاد کنیم یا نیاز داریم که بخشی از دکوراسیون را برجسته‌تر کنیم، قرنیز سفید بهترین انتخاب خواهد بود. این کیفیت در کنار پوشش‌های رنگی دیوار و سقف چه رنگ‌های سرد و چه گرم می‌تواند خود را هماهنگ کند. زیرا تناژهای رنگ‌ سفید متفاوت هستند و با ته‌رنگ‌های خاکستری، آبی، بنفش، بژ، سفید ساده موجودند که ترکیب آن‌ها می‌تواند نمایی عالی به خانه ببخشد.

جهت مشاوره و دریافت کاتالوگ ابزار پیش ساخته پل یورتان نمای ساختمان با مشاورین ما در آرکادکور در ارتباط باشید.