استفاده از پارتیشن شیشه ای در استخر

 

برای جداسازی و خصوصی‌سازی محیط‌های مختلف بهترین گزینه‌ای که می‌توانید استفاده کنید پارتیشن شیشه ای است. بر همین اساس پارتیشن شیشه ای در استخر به دلیل قابلیت ایجاد حریم خصوصی کاربرد بسیار زیادی دارد. با توجه به این‌که در برخی از مکان‌‌ها فضاهایی برای استخر در محیط باز تعبیه شده، از این محصول برای ایجاد فضای مناسبی که می‌تواند از ورود گرد و غبار به داخل آن جلوگیری کند، استفاده می‌شود.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن های شیشه ای در واقع دیوارهای شیشه ای هستند که به منظور جدا کردن و ایجاد یک فضای خصوصی از آن ها استفاده می‎شود. در واقع از آن ها در زمانی که مقصود ما تفکیک دو فضا باشد، استفاده خواهد شد. استفاده از پارتیشن‎های شیشه ای در مقایسه با مصالح ساختمانی بسیار مقرون به صرفه‌تر بوده و از این پارتیشن در حال حاضر در مکان‌های بسیار زیادی مانند ادارات، شرکت‌ها و همچنین برای جداسازی فضای استخر استفاده می شود. استفاده از این محصول باعث می شود تا طراحان و معماران بتوانند راحت‌تر ایده‌های کاربردی خود را پیاده سازی کنند. به دلیل وزن پایین و قابلیت دریافت نور طبیعی از محیط، استفاده از پارتیشن های شیشه ای بسیار محبوب شده است.

مزایای پارتیشن شیشه ای

به طور کلی می ‌توان گفت قیمت استفاده از پارتیشن های شیشه ای در مقایسه با سایر مصالح ساختمانی و دیوارهای سفالی که برای اجرا نیازمند زیرساخت‌های معماری هستند، بسیار مقرون به صرفه تر و کمتر خواهد بود. علاوه بر این در زمان استفاده از پارتیشن شیشه ای امکان تنظیم و تغییر مکان پارتیشن وجود دارد. با توجه به اینکه مدل های مختلفی از آن در بازار وجود دارد از مدل ماتمی توان در استخر استفاده کرد. در زمان استفاده از این پارتیشن می توانید نور کافی را از محیط دریافت نمایید. پارتیشن های شیشه ای علاوه بر زیبایی و هماهنگی با دکوراسیون، دارای استحکام بالایی نیز هستند.

چرا از پارتیشن شیشه ای در استخر استفاده می شود؟

با توجه به تمام مزایای استفاده از پارتیشن شیشه ای؛ در حال حاضر بسیاری از افراد برای به وجود آوردن یک فضای مناسب در محیط استخر، از پارتیشن های شیشه ای و پارتیشن دوجداره استفاده می کنند. این پارتیشن ها مرسوم به پارتیشن های شیشه ای استخری هستند که برای به وجود آوردن دیوار و سقف استخر مورد استفاده قرار می گیرند ومانع از ورود هوای گرم و سرد به داخل محیط استخر می شوند. با توجه به اینکه فضای استخر یک فضای کاملا پاکیزه است؛ بنابراین با نصب پارتیشن شیشه ای استخر، امکان ورود بسیاری از آلودگی ها به داخل آن وجود نخواهد داشت.

به طور کلی می ‌توان گفت این پارتیشن ها در انواع مات و شفاف تولید می شوند که هر یک از آن ها با در نظر گرفتن شرایط و سلیقه شخص مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از پارتیشن های شیشه ای استخر به رنگ آبی هستند که علاوه بر زیبایی احساس آرامش بی ‌نظیری را نیز به شخص القا می کنند. علاوه بر زیبایی و همچنین قابلیت جلوگیری از ورود گرد و غبار، این پارتیشن ها به عنوان عایق های صوتی بسیار خوبی شناخته می شوند. پارتیشن های شیشه ای استخر نور خورشید را تا حد زیادی دفع می‌کنند و همین موضوع سبب می‌شود تا حجم نور کمی وارد فضای استخر شود و میزان نوری که در فضای استخر وجود دارد، بیشتر به منظور گرم نگه داشتن محیط است. همین موضوع سبب شده تا آبتنی در زمان استفاده از پارتیشن شیشه ای در استخر بسیار لذت بخش تر باشد.

مهم ترین مزیت های پارتیشن شیشه ای استخر

پارتیشن های شیشه ای استخر دارای قابلیت ها و ویژگی هایی هستند که آن ها را از پارتیشن های شیشه ای معمولی جدا می کند. در واقع این پارتیشن ها باید ضخیم بوده و در برابر حرارت مقاومت خوبی داشته باشند. یکی دیگر از مهم ترین مزیت های پارتیشن شیشه ای استخر، جداره و فریم های ضد زنگ است که در برابر رطوبت دچار پوسیدگی نخواهند شد.

علاوه بر تمامی این موارد ماندگاری بالا و ظاهری شیک و مدرن از دیگر مزیت های استفاده از پارتیشن شیشه ای استخر است. ممکن است در پارتیشن های شیشه ای به مرور زمان تغییر شکل و تغییر رنگ رخ دهد، بنابراین با توجه به این مسئله مواد و متریال مورد استفاده در پارتیشن های شیشه ای استخر ماندگاری بالاتری در مقایسه با پارتیشن های معمولی خواهند داشت.

کلام پایانی

پارتیشن های شیشه ای استخری دارای ویژگی ها و مزیت هایی هستند که باعث می شوند تا بسیاری از افراد از این محصول در محیط‌های باز برای استخر استفاده کنند؛ چرا که این پارتیشن ها می‌توانند از نور مستقیم خورشید در داخل فضای استخر جلوگیری به عمل بیاورند. این موضوع باعث می‌ شود تا افرادی که در حال استفاده از امکانات استخر هستند، دچار آفتاب سوختگی به واسطه نور خورشید نشوند. همچنین استفاده از پارتیشن شیشه ای در استخر از ورود خاک و گرد و غبار جلوگیری خواهد کرد.

 

منبع: فصل اقتصاد