سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هزینه پیکاپ ویزا کانادا

پیش از اینکه در رابطه با هزینه پیکاپ ویزای کانادا صحبت کنیم لازم است تا مفهوم پیکاپ ویزا را بدانیم. با توجه به اینکه کشور کانادا و کشور‌هایی مانند انگلیس و آمریکا به عنوان کشور‌های بسیار باکیفیت از نظر تفریحی و تحصیلی هستند، بنابراین سالانه تعداد بسیار زیادی ویزای تحصیلی و ویزای توریستی برای متقاضیان صادر می‌شود، این ویزا می‌تواند به عنوان ویزای سرمایه‌گذاری کانادا نیز باشد.

پیکاپ ویزا در کانادا

فعالیت‌های سفارت آمریکا و کانادا در کشور ایران طی چند سال اخیر متوقف شده است. به همین دلیل شهروندان ایرانی که قصد دریافت ویزا به این کشور‌ها را دارند می‌توانند به سفارت‌های کشور‌های همسایه مراجعه نمایید. این مفهوم، مفهومی از پیکاپ ویزا است. در واقع کشور‌های همسایه مانند ترکیه و کشور امارات متحده عربی و همچنین ارمنستان از کشور‌های مقصدی هستند که برای دریافت پیکاپ ویزای کانادا بسیار مهم و حائز اهمیت به شمار می‌آیند. بسیاری از ایرانیان حتی پس از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران باز هم تمایل دارند تا ویزای خود را از کشور‌های همسایه دریافت کنند. به این ویزا‌ها، ویزای پیکاپ یا پیکاپ پاسپورت می‌گویند.

در صورتی که فرد متقاضی مدارک خود را به هر یک از سفارت‌های کشور‌های همسایه تحویل دهد، پس از مثبت بودن جواب می‌تواند از طریق ‌ایمیل خود آخرین مرحله از روند درخواست ویزا را پیگیری کند. بر همین اساس مزایایی وجود دارد که بسیاری از متقاضیان خواستار اخذ ویزا از کشور‌های همسایه هستند. این مزایا سبب می‌شود افراد برای صرفه‌جویی در وقت از این روش استفاده کنند و از کشور‌های همسایه برای دریافت ویزای کشور مربوطه خود اقدام کنند.

فرآیند اخذ پیکاپ پاسپورت

در فرآیند گرفتن پاسپورت گذرنامه شما به واسطه یک مؤسسه مهاجرتی که دارای اعتبار باشد و همچنین با دارا بودن مجوز پلیس، گذرنامه خروج از کشور را خواهید داشت. در نظر داشته باشید گذرنامه به صورت هوایی به سفارت آمریکا یا کانادا فرستاده می‌شود و در سفارت، ویزا بر روی پاسپورت شما الصاق می‌گردد. در این صورت کارگزار مهاجرتی پاسپورت شما را دارد و آن را باید در هر زمان معین و تعیین شده به شما تحویل دهد. در واقع به طی کردن این فرآیند، پیکاپ پاسپورت گفته می‌شود که فرد بدون خارج شدن از کشور می‌تواند از سفارت‌های کشور‌های همسایه ویزا اخذ نماید.

آیا پیکاپ ویزا با پیکاپ پاسپورت تفاوت دارد؟

همانطور که اشاره کردیم به فرآیند ارسال کردن پاسپورت به سفارت کشور‌های همسایه و الصاق و اتصال ویزا و بازگرداندن آن به کشور مبدا و ارائه آن به شخص، پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت می‌گویند. در حقیقت تفاوتی بین عبارت پیکاپ پاسپورت یا پیکاپ ویزا وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت کلمه پیکاپ به زبان انگلیسی به معنی تحویل گرفتن است. جهت انجام امور مربوطه در رابطه با پیکاپ ویزا نیازمند ارائه وکالت نامه به مؤسسه مهاجرتی معتبر هستید.

شرایط و مدارک پیکاپ ویزای کانادا

پیش از اینکه اقدام به درخواست پیکاپ ویزا کنید لازم است تا برای دریافت ویزای کانادا مراحلی را مانند شرکت در مصاحبه و انگشت‌نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک طی کرده باشید. پس از آن می‌توانید نامه موافقت و درخواست صدور ویزا را تهیه کنید. توجه داشته باشید در این زمان می‌توانید مدارک خود را به مؤسسه مهاجرتی معتبری تحویل دهید تا پاسپورت شما را به واسطه یک خط هوایی به سفارت مربوطه کشور‌های همسایه ارسال کند و پس از اخذ ویزا، پاسپورت را در کشور مبدأ به شما تحویل دهد.

برای اینکار در وهله اول باید یک وکالت نامه محضری به مؤسسه مهاجرتی واگذار کنید. همچنین باید صفحه اول پاسپورت خود را امضا نماید. شایان ذکر است در زمان امضا پاسپورت جای نگرانی وجود ندارد چرا که این یک کار قانونی به حساب می‌آید و محلی برای امضای شما در صفحه اول پاسپورت تعبیر شده است لذا این کار هیچگونه مشکلی برای پاسپورت شما به وجود نمی‌آورد.

انجام فرآیند پیکاپ پاسپورت در کشور‌هایی مانند ارمنستان، ترکیه و همچنین امارات انجام خواهد شد که در کشور ارمنستان انجام این فرآیند در شهر ایروان خواهد بود. لازم به ذکر است که انجام مصاحبه ویزای آمریکا و همچنین ویزای کانادا و انگشت‌نگاری در شهر ایروان ارمنستان است و ویزای مورد نظر نیز در همین کشور صادر خواهد شد. در امارات متحده عربی، در دبی محل مصاحبه و انگشت‌نگاری در شهر ابوظبی است و کلیه امور متقاضیان برای صدور ویزا در این شهر انجام خواهد شد.

عوامل مؤثر بر هزینه پیکاپ ویزا کانادا

به طور کلی می‌توان گفت میزان هزینه پیکاپ پاسپورت به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد که یکی از این عوامل هزینه طی کردن فرآیند پیکاپ پاسپورت است. در صورتی که پیکاپ پاسپورت به صورت کاملاً قانونی و به واسطه کارگزار مؤسسه مهاجرتی انجام شود، نیازمند هماهنگی‌های لازم جهت اداره گذرنامه و فرآیند پاسپورت به صورت هوایی است که این موضوع یکی از عوامل تأثیر‌گذار بر هزینه پیکاپ پاسپورت به شمار می‌آید. از عوامل دیگری که در هزینه پیکاپ پاسپورت وجود دارد می‌توان به هزینه کیفیت خدمات پستی در کشور مقصد اشاره کرد. در صورتی که در کشور مقصد از خدمات پستی درجه یک استفاده شود، مسلماً هزینه پیکاپ پاسپورت نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه مربوط به دفاتر خارج از کشور نیز یکی دیگر از عوامل مؤثر در هزینه پیکاپ پاسپورت به شمار می‌آید. با توجه به اینکه پاسپورت‌ها با قوانین و ضوابط خاصی به دفاتر خارج از کشور ارسال می‌شوند، بنابراین هزینه اداره کردن این دفتر‌ها نیز هزینه‌ای را برای فرد متقاضی برای دریافت پیکاپ پاسپورت دارد. مجموع تمامی موارد فوق موجب مشخص شدن هزینه پیکاپ ویزای کانادا است. به همین دلیل مؤسسات مهاجرتی تمامی شرایط و همچنین موارد تأثیر‌گذار در قیمت را مورد توجه قرار می‌دهند و در نهایت اقدام به تعیین قیمت پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت کانادا می‌نمایند.

پیگیری وضعیت پیکاپ ویزای کانادا

در صورتی که نگران وضعیت پیکاپ ویزای کانادا هستید، امکان پیگیری وضعیت حتی به صورت لحظه‌ای نیز وجود دارد. در واقع مؤسسه مهاجرتی به دلیل ارتباط با سفارت کشور مورد نظر می‌تواند یک شماره پیگیری به شما اختصاص دهد. به واسطه این شماره پیگیری امکان بررسی فرآیند پیکاپ به صورت آنلاین وجود خواهد داشت و تمامی افراد و متقاضیانی که جهت پیگیری نتیجه پیکاپ ویزای کانادا خود را دارند می‌توانند با این شماره پیگیری اقدام به بررسی وضعیت موجود نمایند. علاوه بر این امکان مشاهده اینکه پیکاپ ویزا در کدام مرحله قرار دارد و چندین مرحله دیگر تا اتمام فرآیند فاصله است ممکن خواهد بود.

کلام پایانی

   

پیکاپ ویزای کانادا یکی از روش‌هایی است که متقاضیان برای دریافت ویزا از سفارت‌های کشور‌های اطراف مانند امارات و ارمنستان می‌توانند اقدام کنند. به همین منظور هزینه‌های پیکاپ ویزای کانادا شامل فرآیند قانونی برای دریافت پیکاپ پاسپورت و هزینه خدمات پستی در کشور مقصد است. توجه داشته باشید برای استفاده از خدمات موجود می‌توانید با مؤسسات مهاجرتی معتبر در ارتباط باشید.دفتر حقوقی بین المللی گلوبال یک شرکت مشاوره با شماره ثبت رسمی 301114849 در مرکز شهر تورنتو، استان انتاریو، کانادا میباشد. موسسه ما با بیش از 20 سال سابقه وکالت درجه یک هم در ایران و در کانادا با رعایت تمامی قوانین موجود مهاجرتی در کانادا آماده ارائه خدمات خود به متقاضیان گرامی از سراسر دنیا میباشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید