سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیست هزینه های زندگی در کانادا

بر اساس نظرسنجی انجام شده مشخص می‌شود که یکی از مهم‌ترین موضوعات زندگی در کشور‌های دیگر هزینه‌های جاری در آن کشور است. بر همین اساس لیست هزینه‌های زندگی در کانادا جزء مهم‌ترین موضوعاتی به شمار می‌آید که بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به کانادا و زندگی در این کشور را دارند با آن روبه‌رو می‌شوند. این هزینه‌ها برای تمامی افراد که قصد اقامت دائم یا حتی تحصیل در این کشور را دارند بسیار حائز اهمیت و مهم است.

اطلاعات کلی در رابطه با هزینه زندگی در کشور کانادا

یکی از نکات بسیار مهم و حائز اهمیت در رابطه با کشور کانادا این است که هزینه‌ها در مقایسه با سایر کشور‌های غربی، ارزان به شمار می‌آیند. در واقع هزینه اقامت در کشور کانادا از شهری به شهر دیگر کاملاً متفاوت و متغیر خواهد بود. این هزینه می‌تواند با در نظر گرفتن محل زندگی در شهر‌ها و استان‌های این کشور، متفاوت باشد.

برخی دیگر از هزینه‌هایی که در لیست هزینه‌های زندگی در کانادا مشاهده می‌شود، شامل هزینه‌های ضروری است. از هزینه‌های ضروری می‌توان به هزینه اجاره و خرید مسکن اشاره کرد. در قسمت بالا نیز اشاره کردیم که هزینه خرید و یا اجاره آپارتمان در کشور کانادا با در نظر گرفتن موقعیت جغرافیایی و همچنین بر اساس متراژ متغیر خواهد بود.

اجاره آپارتمان در کشور کانادا

یکی از گزینه‌هایی که پیش روی بسیاری از مهاجران به کشور کانادا خواهد بود، اجاره آپارتمان یا خانه برای مدت طولانی است. این موضوع در بسیاری از مواقع یکی از گزینه‌هایی بوده که می‌توان با هزینه بسیار پایین‌تر اقدام به اقامت در این کشور کرد. علاوه بر اجاره آپارتمان باید هزینه مبله بودن آن را نیز در نظر داشته باشید. شایان ذکر است در بسیاری از مواقع خانه‌ها و آپارتمان‌هایی که در کشور کانادا اجاره داده می‌شوند، مبله نیستند.

حتی برخی از صاحبخانه‌ها در صورتی که دارای حیوان خانگی باشید هزینه‌ای را جداگانه برای نگهداری حیوان خانگی در نظر می‌گیرند. به طور کلی می‌توان گفت هزینه اجاره آپارتمان بر اساس گزارش مسکن کانادا در مناطق کم جمعیت و در حال توسعه بیشتر است بر همین اساس قیمت اجاره انواع آپارتمان‌ها در استان‌های مختلف کشور کانادا به شرح زیر است.

آپارتمان میانگین هزینه ماهیانه
تک خوابه در مرکز شهر 1.363
سه خوابه در مرکز شهر 2.199
تک خوابه در اطراف شهر 1.139
سه خوابه در اطراف شهر 1.871

هزینه خرید خانه در کشور کانادا

برای خرید خانه در این کشور هیچ‌گونه محدودیتی برای افراد غیر مقیم وجود نخواهد داشت. در واقع هر شخصی از هر کشوری می‌تواند در کشور کانادا اقدام به خرید خانه مورد نظر خود کند. توجه داشته باشید خرید خانه در مرکز شهر در مقایسه با شهر‌های حومه کشور کانادا، بالاتر است. بر اساس گزارشی که در سال 2018 در رابطه با قیمت‌های مختلف خانه و آپارتمان در این کشور منتشر شد، بالاترین قیمت در سواحل غربی ونکوور و بریتیش کلمبیا است.

مدل آپارتمان هزینه هر متر مربع
آپارتمان در مرکز شهر 5.995
آپارتمان در اطراف شهر 4.446

هزینه حمل و نقل در کشور کانادا

در لیست هزینه‌های زندگی در کانادا، هزینه‌های حمل و نقل نیز به چشم می‌خورد. کشور کانادا پس از کشور روسیه رتبه دوم از نظر مساحت را دارد که در واقع یکی از کشور‌های بزرگ جهان شناخته می‌شود. مسلماً برای جابه‌جایی در این کشور با توجه به مساحت آن استفاده از وسایل نقلیه امری ضروری به حساب می‌آید. با توجه به اینکه بسیاری از اهالی کشور کانادا از خودروی شخصی استفاده می‌کنند؛ لذا نگهداری و پرداخت بیمه هزینه بر است. به همین دلیل افراد بسیاری وجود دارند که از وسایل حمل و نقل عمومی و یا دوچرخه برای امور خود استفاده می‌نمایند. هزینه حمل و نقل عمومی در کشور کانادا گران است و این هزینه را شهرداری شهر مورد نظر در کشور کانادا مشخص می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت هزینه حمل و نقل با مترو در کشور کانادا 3.25 دلار است.

هزینه غذا و مواد غذایی در کشور کانادا

یکی دیگر از هزینه‌هایی که به عنوان هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار مهم و حائز اهمیت است، هزینه مواد غذایی در این کشور به حساب می‌آید. در واقع بر اساس آمار گلوبال نیوز هر شهروند آمریکایی در ماه حدود 200 دلار هزینه بابت مواد غذایی و غذا پرداخت می‌کند. این میزان هزینه برای خرید مواد غذایی در فروشگاه‌ها است.

مواد غذایی هزینه
شیر (1 لیتری) 2.46
برنج (1 کیلوگرم) 3.74
تخم مرغ (12 عددی) 3.63
پنیر گوسفندی (1 کیلوگرم) 13
مرغ (1 کیلوگرم) 13.43
گوشت گاو (1 کیوگرم) 15.27
نان تازه (500 گرم) 2.92

هزینه لباس و کفش در کشور کانادا

کشور کانادا دارای مراکز خرید لباس و پوشاک بسیار زیادی است که در این مراکز خرید انواع برند‌های پوشاک معتبر و اصل وجود دارند. در صورتی که از لباس‌های مارک دار خرید کنید باید هزینه‌های بیشتری را نیز بپردازید. همچنین رقابت بسیار سنگین بین فروشندگان و عرضه‌کنندگان عمده لباس در کشور کانادا وجود دارد که این رقابت باعث شده تا هزینه پوشاک در کشور کانادا کاهش پیدا کند. به طور کلی می‌توان گفت هر عدد شلوار جین در کشور کانادا 65 دلار هزینه دارد. لازم به ذکر است مبلغ یک جفت کفش پیاده‌روی نایک در این کشور حدود 102 دلار بوده و یک جفت کفش مردانه 129 دلار است.

هزینه ‌های آب و برق و گاز در کشور کانادا

یکی دیگر از هزینه‌های الزامی و ضروری در کشور کانادا هزینه‌های آب و برق و گاز است. این هزینه‌ها بر اساس متراژ و همچنین میزان مصرف متغیر خواهد بود اما به طور کلی هزینه برق و آب برای یک آپارتمان 85 متری در کشور کانادا ماهانه حدود 166 دلار است. شایان ذکر است در صورت استفاده از اینترنت adsl باید ماهانه حدود 80 دلار پرداخت نمایید.

هزینه‌ های تفریح و سرگرمی در کشور کانادا

کشور کانادا دارای انواع سرگرمی‌ها و تفریحات بسیار جالب و محیطی است که در صورت استفاده از تفریحات باید هزینه‌های آن‌ها را پرداخت کنید. در واقع هزینه‌های تفریحی و سرگرمی در این کشور در لیست هزینه‌های زندگی در کانادا وجود دارد. بر همین اساس برای استفاده از امکانات ورزشی مانند باشگاه بدنسازی باید برای هر ماه حدود 52 هزار دلار پرداخت نمود شایان ذکر است اجاره زمین تنیس برای هر یک ساعت در آخر هفته 20. 60 دلار است. علاوه بر این در صورتی که قصد استفاده از بلیط سینما را در آخر هفته دارید باید حدود 14 دلار هزینه پرداخت نمایید.

علاوه بر تمامی هزینه‌های زندگی در این کشور، میزان درآمد نیز یکی از موضوعات بسیار مهم و حائز اهمیت در آن است. به طور متوسط درآمد یک شخص در کشور کانادا حدود 3250 دلار خواهد بود که این میزان در حداقل‌ترین حالت ممکن 2458 و در بیشترین حالت 7188 دلار کانادا تخمین ‌زده می‌شود. ذکر این نکته ضروری است که میزان درآمد شهروندان کانادایی بر اساس نوع استان متغیر خواهد بود. به عنوان مثال درآمد متوسط سالانه افراد در استان آلبرتا حدود 72500 دلار کانادا بوده و در استان انتاریو سالانه 66600 دلار کانادا است.

تفاوت هزینه زندگی در شهر‌های مختلف کانادا

هزینه زندگی در شهر‌های مختلف کشور کانادا با یکدیگر متفاوت و متغیر است. در واقع دلیل این تفاوت هزینه به اجاره مسکن باز می‌گردد، چراکه یکی از عمده‌ترین هزینه‌های زندگی در کشور کانادا را هزینه‌های اجاره مسکن تشکیل می‌دهد. به همین دلیل در استان‌هایی مانند بریتیش، کلمبیا و انتاریو باید هزینه بیشتری را جهت اجاره و یا خرید مسکن پرداخت نمایید.

کلام پایانی

در صورتی که به دنبال لیست هزینه‌های زندگی در کشور کانادا هستیدف باید هزینه‌هایی نظیر هزینه پوشاک، آب و برق و همچنین اجاره مسکن یا خرید را مد نظر داشته باشید. از دیگر عواملی که به صورت مستقیم بر روی هزینه‌های زندگی در کانادا تأثیرگذار هستند، هزینه حمل و نقل، خورد و خوراک و مواد غذایی در این کشور است. علاوه بر تمامی موارد فوق هزینه‌های تفریح و سرگرمی در این کشور نیز به عنوان هزینه‌های زندگی به شمار می‌آید.

دفتر حقوقی بین المللی گلوبال یک شرکت مشاوره با شماره ثبت رسمی 301114849 در مرکز شهر تورنتو، استان انتاریو، کانادا میباشد. موسسه ما با بیش از 20 سال سابقه وکالت درجه یک هم در ایران و در کانادا با رعایت تمامی قوانین موجود مهاجرتی در کانادا آماده ارائه خدمات خود به متقاضیان گرامی از سراسر دنیا میباشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت ما مراجعه کنید