سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا عمل بلفاروپلاستی خطرناک است ؟

اگر شما هم در فکر بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین خود هستید، به احتمال زیاد این سوال که این عمل عوارضی برایتان دارد یا نه نیز فکر کرده اید. خطرات احتمالی ناشی از جراحی پلک به عواملی بستگی دارد که نیمی از این عوامل وابسته به تجربه و تخصص پزشک جراحی خواهد بود که وظیفه ی این عمل را بر عهده خواهد داشت. می توانید با بررسی سابقه ی کاری پزشک مورد نظرتان اعتمادی که به دنبال آن هستید را به دست بیاورید، کلینیک مهسا میر حاجی می تواند در داشتن تجربه ای هر چه بهتر در این زمینه کمکتان کند. در ادامه به بررسی خطرات احتمالی جراحی پلک می پردازیم.

 

خطرات ظاهری در بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  • عدم تقارن: تقارن در حالت عادی در هیچ چهره ای حتی قبل از عمل نیز به طور کامل وجود ندارد، اما در مواردی شاهد نامتقارن بودن شدید بعد از عمل هستیم، به این منظور که باعث گودی یک چشم یا نا صاف بودن یک پلک شود.
  •  خط بخیه: خط جراحی بعد از گذشت مدتی بعد از عمل در چین و چروک پلک پنهان می شود و تشخیص آن به راحتی صورت نمی گیرد. برای اینکه این نتیجه اجرایی شود نیاز به خوب پیش رفتن جراحی و عمل نمودن به مراقبت های توصیه شده توسط پزشک می باشد.

دقت کنید: بعضی از افراد بی تجربه برای پوشاندن سابقه ی کاری خود، با تخفیف هایی غیر منطقی تجربه هایی بسیار ناخوشایند را برای مراجعه کنندگان خود رقم می زنند که ممکن است در اطرافیان خود نیز افرادی پشیمان از عمل خود را دیده باشید.

در آخر تمامی خطرات احتمالی گفته شده می تواند به دلیل مراقبت نامناسب بعد از عمل، سبک زندگی ناسالم یا انتخابی نادرست در زمینه ی پزشک جراح باشد. بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین نیازمند تخصص کافی و مطمئن در این زمینه می باشد، کلینیک مهسا میر حاجی با وجود متخصصان ماهر و با تجربه در این زمینه می تواند گزینه ای مناسب برای شما عزیزان باشد.

 

 

آسیب های عملکردی در بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین

  • مشکل در بستن پلکبرداشتن بیش از حد پوست پلک بالا منجر به این اتفاق می شود. برای جلوگیری از عوارض بعد از جراحی باید اندازه گیری در هنگام ارزیابی و برش در هنگام عمل به دقت انجام شود، وجود چسبندگی، اثرات زخم و بیماری های پوستی که باعث انقباض در پوست می شود می تواند این نتیجه را برای فرد رقم بزند.
  • خشکی چشماز دیگر عوارض احتمالی خشک شدن چشم و آسیب رسیدن به مجاری اشک است. برای رفع این عارضه و درمان آن باید به طور مرتب از قطره های معرفی شده توسط پزشک خود استفاده کنید تا چشم مرطوب بماند.
  • انقباض پلک پایینبلفاروپلاستی پلک بالا و پایین نیازمند روش های پیشرفته در ارزیابی است تا از خطرات اینگونه تا حد امکان جلوگیری کند. گرد و گود شدن زیر چشم می توان در نتیجه ی تصحیح بیش از حد پلک پایین باشد.

گرچه عوارضات ناشی از بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین قابل جبران به نظر می رسد اما دورهای ناخوشایند را نیز می تواند برای فرد زیباجو رقم بزند. دکتر میر حاجی با استفاده از مدرن ترین و پیشرفته ترین دستگاه ها سبب شده تا به کار بردن تکنیک های مناسب و صحیح این جراحی توسط پزشکان متخصص در این زمینه به آسانی صورت گرفته شود و این عوارض را تا حد بسیار زیادی کاهش داده و از بروز آنها جلوگیری کنند.

دیگر عوارض احتمالی

  • عفونتجریان خون و وجود رنگهای خونی در اطراف چشم یکی از مزیت ها برای بهبودی سریع پس از بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین است که سبب شده در مقابله با عفونت از خود مقاومت نشان دهد، با اینکه ایجاد عفونت نادر است ولی غیر ممکن نیست.

نکتهمصرف سیگار می تواند خطر ابتلا به عفونت را بالاتر ببرد، پس نیاز است پیش از عمل و مدتی بعد از عمل از کشیدن آن خودداری شود.

آلرژی به ماده بیهوشی: دیگر عارضه ی احتمالی، داشتن آلرژی به ماده بیهوشی است. در برخی جراحی ها نیاز به بیهوشی نیست و استفاده از بی حسی موضعی می تواند خطر آلرژی به این ماده را رفع کند. اما در مواردی نیز ممکن است فرد به ماده بی حسی موضعی آلرژی داشته باشد.

 

 

تجربه جراح تا چه اندازه تاثیر دارد؟

استفاده از تکنیک های مناسب و انجام آنها به طور صحیح قادر است تا حد زیادی این عوارض و خطرات احتمالی را کاهش دهد. در نهایت همانطور که گفتیم تمامی این خطرات احتمالی است و می تواند در انتهای جراحی و نتیجه ی آن اصلا مشاهده نشوند. پزشکان جراح و متخصص در مهسا کلینیک با بررسی و ارزیابی دقیق و مطمئن می توانند تا حد زیادی از تمامی این احتمالات جلوگیری کنند.

 

جمع بندی

تمامی خطرات و عوارضات ناشی از بلفاروپلاستی پلک بالا و پایین “احتمالی” هستند و وابسته به عوامل زیادی ممکن است به وجود بیایند که یکی از آنها میزان تخصص پزشک جراح خواهد بود. اگر شما نیز قصد رفع پف، افتادگی پوست اطراف چشم خود را دارید نیاز است با بررسی دقیق سابقه کاری پزشک و کلینیک مورد نظرتان از هر جهت اطمینان یابید. کلینیک مهسا میر حاجی با ارائه خدماتی مطمئن می تواند در این زمینه شما را همراهی نماید.

منبع: بهترین یاب