سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع تکنیک های ژل لب

تزریق ژل لب رایج‌ترین روش برای اصلاح فرم و حجم‌دهی به لب است. اما برای اینکه رضایت کافی بعد از انجام آن را داشته باشید باید در مورد انواع تکنیک‌های ژل لب و فرم و حالتی که به لب‌های شما می‌دهند اطلاعات لازم را بدست آورید.

بنابراین در این مطلب سعی کردیم به ژل لب، انواع تکنیک‌های تزریق و هرچیزی که باید در مورد آن بدانید بپردازیم.

ژل لب چیست؟

ژل لب یک ماده طبیعی است که از نوعی اسید هیالورونیک ساخته می‌شود. این اسید در بدن وجود دارد اما با افزایش سن، مقدار آن کاهش پیدا می‌کند و لب‌ها نازک‌تر می‌شود.

کسانی که به علت افزایش سن یا ژنتیک لب‌های نازکی دارند یا اینکه به هر علتی تمایل به فرم‌دهی لب‌های خود دارند می‌توانند از این روش استفاده‌ کنند.

انواع تکنیک‌های تزریق ژل لب

تکنیک‌های مختلفی برای تزریق ژل لب وجود دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم. هرکس متناسب با فرم چهره خود و تغییراتی که تمایل دارد در حالت‌ لب‌ها ایجاد کند می‌تواند با مشورت با پزشک مدل نهایی را انتخاب کند.

 

 

تزریق ژل لب مدل قلبی

لب‌های مدل قلبی طرفداران زیادی دارند چراکه این تکنیک بسیار حرفه‌ای است و نتیجه‌ای جذاب و کامل دارد و حالتی برجسته و خوش فرم به لب‌ها می‌دهد.

این تکنیک برای خانم‌هایی که فرم صورت بیضی دارند مناسب‌تر است و لبخندی زیبا و زنانه برای آن‌ها می‌سازد. در این روش از ژل لب و لیدوکائین استفاده می‌شود.

تزریق ژل لب مدل عروسک روسی

این تکنیک برای کسانی که می‌خواهند تغییراتی طبیعی داشته باشند بسیار مناسب است. در این روش لب‌ها به صورت قلبی شکل که در مرکز لب حجم بیشتری دارد فرم داده می‌شوند. در این روش حجم کمتری از ژل تزریق می‌شود اما لب‌ها را بالا می‌برند.

تکنیک ژل لب روسی، لب‌ها را صاف‌‌تر می‌کند درحالی‌که خیلی هم برجسته نیست و نسب به تکنیک‌های دیگر تزریق ‌لب محبوب‌تر است.

مهارت انژکتوری که این کار را انجام می‌دهد باید بالا باشد. بعد از طراحی فرم لب‌ها، تزریق آن به صورت عمودی از پایه لب شروع می‌شود و به سمت خارج و حاشیه لب تزریق می‌شود. در این روش بیشتر برای لب بالا تزریق انجام می‌شود اما گاهی نیاز است که برای دست‌یابی به نتیجه بهتر، تزریق برای لب پایین نیز انجام شود.

ماندگاری این تکنیک بین 6 تا 12 ماه است. تزریق به این روش معمولا یک ساعت زمان می‌برد که نسبت به تکنیک‌های دیگر طولانی‌تر است.

تزریق ژل لب مدل عروسکی

در این مدل برای لب پایین تزریق بیشتری انجام می‌شود بنابراین نسبت به لب بالا حجیم‌تر می‌شود. با پیاده‌سازی این روش لب‌ها عروسکی و جذابتر می‌شود و چهره شما جوان‌تر از قبل دیده می‌شود.

تزریق ژل لب مدل کمان

در این مدل نیز تمرکز روی لب بالایی است که فرم کمان را داشته باشد و برای افرادی که علاقه به لب‌های طبیعی دارند یک انتخاب عالی است. همچنین کسانی که می‌خواهند چهره‌ای جوان‌تر داشته باشند و طروات و زیبایی را به لب‌های خود بازگردانند می‌توانند از این روش استفاده کنند.

 

 

تزریق ژل لب مدل هالیوودی

همان‌طور که از نام آن مشخص است این مدل بیشتر در فیلم‌ها و تلوزیون دیده می‌شود. در این مدل هم لب پایین و هم لب بالا را حجیم می‌کنند به طوری که وقتی به چهره فرد نگاه کنید قبل از بقیه اجزای صورت لب‌ها توجه شما را جلب می‌کند.

تزریق ژل لب مدل کلاسیک

این مدل برای همه افراد مناسب است زیرا بعد از تزریق تعادل کلاسیک لب بالا و پایین حفظ می‌شود. بنابراین در حالت اولیه و طبیعی خود هستند.

تزریق ژل لب مدل صدف

تمرکز این روش روی لب پایین و به خصوص در مرکز لب است و به صورت دو قطره اشک تزریق می‌شود. این حالت درواقع برعکس مدل کمانی است.

مراقبت‌های بعد از تزریق ژل لب

برای کاهش التهاب و کبودی بعد از تزریق از کمپرس یخ استفاده کنید برای این کار یخ‌ها را در پارچه‌ای قرار داده و آن را روی محل بگذارید.

تا وقتی که لب‌های شما بی‌حس است از خوردن و آشامیدن خودداری کنید زیرا احتمال دارد که به خاطر بی‌حسی ‌آنها لب‌ها را گاز بگیرید.

در روز تزریق، ورزش و فعالیت سنگین انجام ندهید. همچنین از قرار گرفتن در برابر گرمای شدید خوددداری کنید.

تا 24 ساعت بعد از تزریق از مصرف الکل اجتناب کنید زیرا رقیق‌کننده خون است و می‌تواند تورم و کبودی لب‌ها را بیشتر کند.

به علت اینکه بعد از انجام تزریق خون‌رسانی در لب‌ها زیاد می‌شود باید چند روز قبل از آن از کمپرس سرد برای این ناحیه استفاده کنید.

تا 48 ساعت بعد از تزریق از حمام بخار یا سونا و هرفعالیت دیگری که در محیط گرم انجام می‌شود پرهیز کنید.

برای تسکین درد از مسکن‌هایی که پزشک تجویز کرده است استفاده کنید. استفاده از ایبوپروفن به علت خاصیت رقیق‌کننده‌ای که دارد توصیه نمی‌شود.

برای اینکه تورم در ناحیه لب‌ها کم شود موقع خواب از بالش بلند استفاده کنید و سعی کنید به صورت طاق باز بخوابید. خواب روی صورت تورم را افزایش می‌دهد.

تا 24 ساعت بعد، از رژلب و سایر وسایل آرایشی لب استفاده نکنید.

سعی کنید مایعات فراوان بنوشید این کار روند بهبودی را تسریع می‌کند.

انتخاب ژل مناسب

ژل‌های موجود غلطت‌های متفاوتی از هیالورونیک اسید را دارند. اگر محصول با غلظت بالای آن را انتخاب کنید آب زیادی را جذب می‌کند به همین علت یک رج سفید بالای لب به‌وجود می‌آید که خیلی جذاب نیست.

هرگز به انژکتور اجازه ندهید که از ژلی که هیالورونیک اسید ندارد برای شما استفاده کند. چون تنها ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید برگشت پذیر هستند و برای پر کردن لب تعیین شده‌اند.

محصولی را انتخاب کنید که خاصیت ارتجاعی قابل قبولی داشته باشد زیرا حرکت لب و دهان زیاد است و باید ژلی استفاده شود که بتواند به راحتی حرکت کند.

 

 

جمع‌بندی

ژل لب یکی از روش‌های متداول زیباسازی لب‌ها است و برای کسانی که لب‌های باریکی دارند یا از فرم لب‌های خود راضی نیستند مناسب است. تزریق ژل لب با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود که از بین آن‌ها روش روسی محبوبیت بالاتری دارد. اما بهتر است شما متناسب با حالت چهره خود و مشورت با پزشک تکنیک مناسب‌تر را انتخاب کنید. در نتیجه نهایی این تزریق، انتخاب محصولی که استفاده می‌کنید بسیار مهم است. حتما از محصولی استفاده کنید که حاوی هیالورونیک اسید با غلظت مناسب باشد.

منبع: کلینیک زیبایی مهسا