با توجه به این‌که پوست به عنوان بزرگترین و حساس‌ترین اندام بدن حساب می‌آید، بیشترین ضرر را از آلودگی‌های محیط دریافت می‌کند. به همین منظور روتین مراقبت از انواع پوست امری بسیار ضروری و حائز اهمیت به شمار می‌آید. در واقع هدف از روتین مراقبت از پوست برای نگهداری و جلوگیری از مشکلات مربوط به آن است. این مشکلات می‌تواند به دلایل مختلفی مانند افزایش سن نیازمند رسیدگی‌های بیشتر باشد.

راهکار‌های مراقبت از انواع پوست

راهکارهای بسیار مناسبی برای جوانسازی پوست صورت ارائه می‌شود. در واقع توجه داشته باشید در بسیاری از مواقع داشتن پوستی شفاف و سرزنده ارتباطی با ژنتیک ندارد. به همین منظور عواملی مانند عادات و سبک زندگی و استفاده از نکات و مراقبت‌های پوستی تاثیر بسیار زیادی بر آن دارند. توجه داشته باشید این راهکارها باید به واسطه نوع پوست ارائه شوند که برای تشخیص آن، پوست باید به صورت تخصصی مورد معاینه قرار گیرد.

انواع پوست

پوست افراد دارای انواع مختلفی است که شامل پوست‌های معمولی، چرب، خشک و مختلط می‌باشد. هر کدام از آن‌ها شیوه‌های مراقبتی و محصولات شوینده مخصوص به خود را دارند که با در نظر گرفتن میزان رطوبت، چربی و بافت پوست مشخص می‌شوند. شایان ذکر است فیشیال تخصصی پوست یکی از روش‌های بسیار تاثیرگذار برای جوانسازی آن به شمار می‌آید. همچنین لیزر آر اف فرکشنال مناسب برای جوانسازی، رفع چین و چروک، زیبایی و سلامت پوست می‌باشد؛ شما می‌توانید با مراجعه به کلینیک زیبایی کیمیا، بهترین خدمات آر اف فرکشنال صورت در تهران را دریافت نمایید.

 انواع پوست

پوست معمولی

در این نوع از پوست شاهد پوستی یک‌دست و با طراوت طبیعی هستیم. در حقیقت افرادی که دارای پوست معمولی می‌باشند معمولاً با کمترین میزان از کاهش یا افزایش چربی و رطوبت مواجه می‌شوند. توجه داشته باشید در پوست‌های معمولی منافذ به سختی قابل رویت هستند.

پوست چرب

افراد دارای پوست چرب، معمولاً بسیار مستعد جوش‌های سرسیاه و سر سفید می‌شوند. از مشخصه‌های پوست چرب می‌توان به منافذ باز و براق اشاره کرد.

پوست مختلط

افرادی که دارای پوست مختلط هستند معمولاً در نواحی پیشانی و چانه چربی زیادی دارند. به همین دلیل این افراد معمولاً از این نواحی ناراضی بوده؛ در حالی که بقیه قسمت‌های صورت آن‌ها دارای پوست خشک و نرمال است. از جمله مشکلاتی که برای پوست مختلط وجود دارد شامل جوش زدن، براق بودن مداوم و همچنین منافذ باز می‌شود.

فرآیند انجام روتین پوست

انجام یک سری از کارها به صورت مداوم می‌‌تواند نتیجه بسیار مناسب و اثربخشی را بر روی پوست داشته باشد. روتین پاکسازی پوست شامل شستشوی صورت و استفاده از تونر می‌شود. جهت حفظ تعادل پوست، مرطوب سازی، آبرسانی و در نهایت نرم کردن پوست، این مراحل انجام می‌شود و اطلاعات کافی در این زمینه می‌تواند در نتیجه کار اثربخش باشد.

توجه داشته باشید در حال حاضر محصولی برای روتین پوست به طور مداوم وجود ندارد اما باید مراقبت‌های مهم را جدی بگیرید تا بتوانید از یک پوسته مناسب و شفاف برخوردار شوید. به همین منظور لازم است روزانه 1 تا 2 بار و به مدت حداقل شش هفته فرآیند انجام روتین پوست را جدی بگیرید. پس از آن متوجه تغییرات به وجود آمده خواهید شد.

پاک کردن صورت با محصولات بر پایه آب

میسلار واتر یا پاک کننده‌هایی بر پایه آب می‌توانند بسیاری از آلودگی‌ها و عرق‌ها را که در اثر عوامل محیطی به وجود آمده‌اند، پاک کنند. این مواد معمولاً در طی شبانه روز بر روی پوست قرار می‌گیرند و اقدام به پاک کردن این آلودگی‌ها می‌‌کنند. توجه داشته باشید معمولاً چربی‌هایی که در اثر استعمال پاک کننده‌ها بر روی پوست قرار گرفته‌اند نیز از بین خواهند رفت.

 پاک کردن صورت با محصولات بر پایه آب

استفاده از تونر

یکی دیگر از محصولات روتین مراقبت از انواع پوست تونر‌ها هستند. در واقع تنها برای آبرسانی و از بین بردن سلول‌های مرده مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای استفاده از تونر لازم است بلافاصله پس از پاک کردن صورت آن را بر روی صورت بریزید و به واسطه یک پنبه اقدام به پاکسازی صورت نمایید. توجه داشته باشید که استفاده از سرم آنتی اکسیدان و کرم دور چشم و همچنین مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب از مواد تاثیرگذار برای حفظ شادابی پوست به شمار می‌آیند.

کلام پایانی

با توجه به آلودگی‌های موجود، توجه به روتین مراقبت از انواع پوست بسیار حائز اهمیت به شمار می‌آید. به همین دلیل لازم است تا روزانه اقدام به شستشو و پاکسازی پوست نمایید. همچنین استفاده از تونر برای پاک کردن این آلودگی‌ها، سرم‌ها و کرم‌های شب می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در حفظ شادابی انواع پوست داشته باشد. از دیگر مواردی که تاثیر بسیار زیاد و مستقیمی بر پوست دارد، آبرسان‌های موجود هستند.

 

منبع: آبی بیوتی